Porth Stephens & South West Rock

11 februari 2015 - South West Rocks, Australië

Port Stephens & South West Rock

Wat heeft Australië toch veel te bieden. Tot nu toe iedere dag weer wat meer onder de indruk.

Bestemming onbekend, zo gingen we op pad. In de ochtend vroeg vertrokken met als doel voorbij Sydney te komen. En vooral om Sydney heen en niet door Sydney. Zie het een beetje als Parijs, daar wil je omheen niet dwars door heen. Oke misschien een beetje overdreven, maar voor ons als beginners met zowel links rijden, links denken, rechts zitten en onze giga camper die aanvoelt als een truck is Sydney qua verkeer  dus Parijs. En gelukkig gelukt :) Keurig erom heen. Beetje met hulp van onze NAV alias tomtom.

Na tijdje toch besloten, voornamelijk gepusht door Marieke, dat  ik ben gaan rijden. En verrassend genoeg ging het best goed. Rotondes gingen zelfs soepel, schakelen ging ook goed. Nja op die paar keer na dan. Maar er moet altijd iets te verbeteren zijn hihi. Nu moest Marieke ons navigeren naar de Kampeer plek en het is in Port Stephens geworden. Beetje midden in waar we wel erg graag willen staan en hier waren dolfijnen. Volgens onze trouwe Lonely Planet. Over de navigeer kunsten hou ik me eventjes stil. Gelukkig zag ik een bordje langs de weg met onze top camping aangegeven. Al was het volgens NAV nog 45 min rijden... hmm. Het vertrouwen in NAV is wel een beetje gedaald. Gelukkig was er een plekje voor ons en door Marieke uitgezocht Zeezicht. En nee niet als je aanvraagt bij een hotel zee zicht, ik bedoel echt zee zicht. Uit stappen en tada zee, strand en pelikanen. Prachtig!!!!
De meeste mensen hebben inmiddels al wat foto's ontvangen hiervan... zodra ik weer goed en lang wifi heb zet ik er foto's op.

Luchtbed uit de wagen gehaald en neergeploft. Heerlijk de zee in. Of nja... toen zag ik iets in het water wat leek op een kwal. Tsja. Laat ik zo zeggen zodra ik weet dat er iets in het water zit (jaja ik weet dat er dieren leven in ze zee) zwem en chill ik niet op mn gemakje. Geen enkel probleem er is ook nog een topzwembad hier met mini waterval. Wat wilt een mens nou nog meer.

Waar we zaten zat het blijkbaar vol met koala beestjes, nou 1.5 uur gewandeld en naar boven gestaard naar de bomen, niet gespot. Zelfs nog gevraagd, maar we moeten nog geduld hebben. Wel iets anders vaags en engs gebeuren gespot. Op de terug weg langs het strand gezellig wandelend met een zonsondergang. Alleen we liepen niet alleen. Samen met nou duizenden krabben. En groepen, mega groepen. Was gewoon eng.... Bizar. Snel gingen de slippers weer aan en we waren aardig snel weer terug in het bos...

Heerlijke nacht gehad, maar dit plekje wordt natuurlijk niet verlaten voordat we een dolfijn gezien hebben. En jaaa... met de boot opzoek. Gevonden. Ik vind ze echt prachtig om te zien. Dit keer op een bijzondere manier. In een boom net, een soort vang net, in het water maar je zit dus wel in dat net. En de dolfijnen zwemmen zo onder je door. Erg bijzonder en gaaf. Wij hebben enorm geluk dat er nog 1 kerel was die het ook durfde de rest niet. Haha alles voor ons. We zaten op een boot waar zeker 150 man op kon en we waren met misschien max 20. Ook hier weer super vriendelijke mensen die gelijk zeiden kijk nu een dolfijn onder je. Uiteraard is de camera uitgeprobeerd! Super thnx nogmaals iedereen van wie ik die heb gehad x x x , wat een uitvinding. En de dolfijnen staan er op hoor :D :D :D

Daarna maar weer vertrokken naar dit keer South West Rock. Hoelang hebben we er over gedaan, ik denk uurtje of 3. Volgens meerdere inside tips is er hier een bijzondere camping. Een camping naast/om een oude gevangenis met uitzicht op zee en grazende kangaroos. En het is waar... wauw. Dit plaatsje is de topper geworden. Ik zei nog tegen Marieke het wordt echt tijd dat ik een kangaroo ga zien. Ben al een week in Aussie en GEEN kangaroo gezien... en jawel recht voor me de aller eerste SKIPPY!  met kleintjes... en nee niet 1 niet 2 overal.... Wauw.
En het mooiste is nog, ze zitten in onze ''tuin'' ja dus naast de Camper, voor de Camper stukje verderop. Dit is nou echt Australië... Met nog een prachtig strand en zonsondergang. Op 10 tellen loopafstand. Zo hebben we de zonsondergang zittend op onze stoeltjes midden op het strand bekeken. Super.

Moet wel zeggen, na die prachtige zonsondergang, is het ook echt pikke donker. Dan zie je echt niks meer. Het koelt dan heerlijk af. Overdag is het nu echt wel warm. Variërend tussen de 28 en 33 graden. Wat alleen maar warmer gaat worden hoe noordelijker we gaan. Muggen tsja die zijn hier helaas volop aanwezig. We zijn op dit moment druk bezig alle anti muggen spul aan het testen wat hier in de verkoop is. Trouwens deet 80 procent is hier zo te verkrijgen dus geen vrees.

Nooit gedacht dit te zeggen, maar we hebben een Liter verpakking zonnebrand factor 50 aangeschaft. Uh ja 50 dus.... wil ooit wel bruin worden maar vrees dat ik anders echt levend verbrand. En nee niks verbrand zo ver. Best goed. Al is het ook wel logisch met factor 50. De andere liter verpakking F30 is voor volgende week. Dat is trouwens onwijs goedkoop hier zonnebrand.

Voor alle reacties:
Wat super leuk al die reacties van iedereen. Over de jetlag zijn we helemaal overheen. Wel nog altijd vroeg wakker, maar begint de dag optijd!

Janneke, het is zo heerlijk dit land. Zit helemaal goed hier.
Maaike als jij dit leest, ik snap de verdeling jij kaart lezen Marieke rijden :D Het laatste stukje wisselen we nu zodat ik naar de camping kan navigeren en Marieke gewoon kan rijden.
Andere Maaike, ja dit was de kans dus ik ben gegaan.
Floor, je hebt helemaal gelijk. Dus probeer echt te genieten nu. En alles te doen wat ik wil doen.
Claudia, snel komen dan!

1. Carla van Weissenbruch:
    11 februari 2015
    Wat een superleuke blog! Als ik jullie reisverslag lees, wil ik zo boeken! Wat een belevenis. Stoer, 2 dames met de camper! Hoop snel weer iets te lezen.
  2. Ingrid:
    Hé Ladies,
    Goed de berichten van jullie te lezen.
    Uiteraard hebben wij ons ochtendritueel via de app ook maar dit is erg leuk om te lezen.
    Ik ben blij dat alles tot nu toe goed verloopt en dat het land en de mensen jullie toch wel bevallen.
    wel een avontuur hoor samen in de camper.
    Misschien is het toch beter als jij (rowanne) de kaart leest en Marieke lekker laat rijden. hi,hi.
    Aan de andere kant het moet wel gaan wennen voor straks....

Dames geniet en beleef alle avonturen met veel plezier!!!

Liefs Ingrid.
    ps. tot morgenvroeg op de app.
  3. Cora:
    11 februari 2015
    Hey meiden! Ik lees jullie reisverhalen met heel veel plezier. Rowanne, ik ben fan, je schrijft echt heel leuk. En wat een avonturen al, echt geweldig. Fijn dat jullie het samen zoooo leuk hebben. Ik blijf jullie zeker volgen. Heel veel plezier!!!! Liefs Cora
  4. Geeske:
    Ladies,

Wat een top avontuur! Kangeroo en de dolfijn al gespot, nu nog de haai, de zwarte weduwe en alle andere lieve giftige, agressieve beestjes ;-) Maar super goed bezig, pluk de dag!! Enjoy :-) (Ro heb je je gordijn wel mee naar Australië? Het is er wel tijd voor;-), je mattie is al onderweg naar het zuiden. ) Grtz Geeske
  5. Rowanne Kuijk:
    19 februari 2015
    Dankje allemaal ! Gaat goed hier!!! Slang is ook gespot ;) En ingrid we blijven de ochtend app houden ideaal, vooral mijn internet bundel :D