Byron Bay & Gympie (Glastonbury)

21 april 2015 - Byron Bay, Australië

Byron Bay zit er alweer op. We gingen weg toen er net allemaal nieuwe diertjes waren. Beetje dubbel gevoel, maar ik wist wat een toffe stad Byron was. Dus nee ging met plezier weg :D Geweldige plek waar ik zit, maar af en toe heb ik echt wat vrijheid weer nodig. En even weg uit deze omgeving.

Roadtrip ging super. Tussen stop in Brisbane. Even nog wat shoppen. Niet heel veel maar wel wat uitgaan kleding. Wantja dat zat niet in mijn backpack. Zelfs weer in het bezit van Hakken ;)

Prachtig hotel in Byron Bay. Ja even luxe weer.... misschien financieel niet heel slim maar had het wel echt even nodig. Beviel eigenlijk zo goed dat we het hebben verlengd tot woensdag ipv zondag ;)

Lange wandelingen gemaakt met prachtige zonsondergang op het strand. Als je daar loopt heb je een absoluut gevoel van vrijheid. Zo mooi prachtig echt waar. Het gevoel dat ik daar heb is zo top. Niemand maakt het wat uit hoe je eruit ziet, wat je doet als je het maar naar je zin hebt. Iedereen maakt een praatje met me. Leuke (dure) winkeltjes maar heerlijk om gewoon even rond te kijken.

4 dgn volop gesurft met super surf leraren. Ook eentje iets minder. Het advies was je moet het voelen. Ja prima... maar staan mn voeten goed op het board of moet ik sneller opstaan of langzamer of harder peddelen of langzamer peddelen. Nja dat dus. Gelukkig waren de andere dagen wel echt onwijs tof. En 1 dag praktisch prive les gehad. Zo ver nu dat ik erg trots ben dat ik kan staan, bochtjes maken en zowaar een soort van trucje kan. Super is het surfen hier. Iedereen die in Australië is en niet een poging heeft gedaan om te surfen mist wel echt wat.
Eigenlijk besloten dat het zo goed bevalt Byron Bay dat ik ga kijken voor een appartement voor paar weken. Gewoon even een plekje waar ik iets langer kan blijven. Vind het leven uit een Backpack leuk, maar nu wel echt toe aan vast plekje.

Verder bijna iedere avond uitgeweest in Byron Bay. Beetje luisteren naar bandjes, dansen gewoon chill. Ook weer moeten wennen aan het alleen zijn, want mn roomie had iemand anders gevonden waar ze haar dgn in Byron Bay mee door bracht.

Het is weer even wennen, even omschakelen, maar bevalt eigenlijk ook wel weer goed. Wat ik er van vond laat ik even tussen wegen ;)
Maar wel beseft dat ik hier voor mezelf ben en ook daar voor moet gaan. Dus het is nu niet de tijd om rekening met andere te houden, just me. Dus ik ga weer lekker mn eigen weg. Zo heb ik nog wat andere nederlanders ontmoet. Op een of andere manier gaat dat toch wel erg gemakkelijk hier.

Heb het al eerder gezegd, maar je leert op een reis veel over jezelf.
Als iets tegen zit, niet erbij neer zitten gewoon door gaan. Volgende dag weer een top dag. De mensen die je ontmoet, super gezellig. Maar je leert mensen kennen die je anders niet zou ontmoeten. Je moet ook realistisch zijn, super om een tijdje mee om te gaan maar dan is het zover om verder te gaan.

Laatste dagen zijn ingegaan hier bij het wildlife. Helaas ook weer wat minder nieuws, de koala is helaas overleden. Ik heb wel erg veel van deze koala geleerd. Hoe lief ze zijn, maar ook dat ze behoorlijk agressief kunnen zijn. Maar dit hoort erbij het blijven wilde dieren en dat moet je beseffen. Het is natuurlijk dat ze overlijden. In de natuur was deze koala al lang overleden. Soms moet je ook afvragen wat is realistisch, denk ik.

Met alle Joey's kangaroos/walibi/walaroo gaat het super goed. Huppen allemaal lekker buiten. Dol op hun flesjes geworden. Wordt regelmatig over gevochten wie er als eerst een flesje mag. Wat zichtbaar is op mn armen en benen. Die zitten namelijk onder de krassen ;)

Paar dagen geleden is er een nieuwe duitse vrouw bij gekomen om te helpen hier. Dus vervanging is er al. Soms ben ik onder de indruk wat mensen hebben opgegeven om te gaan reizen. Of soms omdat ze geen andere kans hadden. Beseft je ook weer dat ik het niet slecht heb. Maakt je weer bewust van dingen.

Brisbane zit erweer aankomen. Kingsday @ Brissie. Via facebook contact gelegd met wat Nederlanders en ben heel benieuwd a.s. vrijdag nederlands eten en feestje. Ben benieuwd :) Nu druk bezig met hostels, trein kaartje etc te regelen. Dus wordt vervolg.

Maar nog meer goed nieuws... Mirna komt over een week. Mn neefje komt ook voor langere tijd Down Under. Hij komt 13e aan en dan gaan we samen Sydney verkennen en daarna op naar Byron Bay. Surfen it is ;)

1. Janneke:
    21 april 2015
    Hoi Rowanne, vlgs mij gaat het super. Ben blij voor je dat je geniet. Blijven doen! Groetjes Janneke
  2. Janneke:
  3. Barbara:
    21 april 2015
    Leuk om te horen dat het goed gaat met joey!
    Veel plezier op je nieuwe stekkie en op naar het volgende avontuur. Gezellig dat er bezoek komt. Geniet ze!
    Groeten, Barbara
  4. Opa en Willy:
    21 april 2015
    Hoi hebben je verslag weer gelezen. Mooi geschreven. Pas op voor de storm.hier op nieuws weer storm aan de oostkust van Australië. Liefs uit Terneuzen.
  5. Lyset Siesling:
    21 april 2015
    hoi Rowanne, zat net in de auto jou verhaal te lezen. Heerlijk en wat een fantastische levenservaring ! Lekker genieten. Mocht je Janneke en loet nog tegenkomen doe ze dan de hartelijke groeten van ons. Groetjes
  6. Lyset Siesling: