Hong Kong

2 februari 2015 - Hongkong International Airport, China

Alles verliep super soepel. Voor ik het wist zat ik in het vliegtuig. Helaas niet naast elkaar maar achter elkaar beide in het midden. Hmm iets minder. Maar achteraf was het prima zo. Ruimte genoeg eigenlijk. Voor het eerst dat ik zo luxe heb gevlogen en ja ook zo ver. Mijn max ligt op 5 uur ofzo... wel dat is nu bijgesteld naar 11 uur en 10 minuten.

Wat nog wel grappig was.... ik kreeg een speciale behandeling, Namelijk er was doorgegeven dat ik vegetarisch + gluten vrij :):):)
Wel aanrader om dit aan te geven...want ik kreeg mijn eten als eerste, inclusief een naam stickertje erop, helaas heb ik hierdoor wel een ijsje gemist maar ach...wel iedere keer 45 min voor de rest aan eten. Prima gegeten. Tussendoor is even kletsen met Marieke in het keukentje van de cabine waar appeltjes, chips en chocolade lag. Had prima mensen naast me. Even mee gepraat maar vooral filmpjes gekeken, spelletjes gedaan en muziek geluisterd. Toen ik net echt sliep uurtje gingen we alweer landen.

Hongkong ...
Erg overweldigend was en is het. Grote, drukke, beetje stinkende stad. Hoogbouw tot in de top. Via de metro het hotel opgezocht. Nja eerst ons zelf uitgelachen toen we een poging deden 1 grote backpack op de rug, 1 op de buik en dan nog een klein tasje. eerste pogingen mislukte... maar gelukt. Octopus kaart gescoord en hup in de metro. 3x overstappen en toen op zoek... gevonden. totaal iets van 1 a 2 uur over gedaan. niet slecht eigenlijk. Vrolijk was een ander verhaal. Moe, duf, misselijk, verlangend naar een bed, vertrouwde omgeving maar we gingen door. Moest ook wel want we konden pas om 1 uur in het hotel.

Stuk gewandeld aan de haven. Prachtige skyline... net als bij wie is de mol vorig jaar! walk of fame gelopen. Al kende we echt bijna niemand... chinezen in overvloed de een met een mondkapje de ander niet. Toch krijg je wel beetje het gevoel van hmm besmettelijke ziekte?!

Daarna met de Star Ferry HongKong bekeken vanaf een boot. Wat de aanrader was. Was erg leuk, wel koud! Het is hier 15 graden ofzo en met een wind nog wel frisjes. Gelukkig is de jas mee! Viel wel bijna in slaap, oeps.
Daarna nog stuk gelopen en daarna onderweg naar het hotel... andere route...lange route..hele lange route. Echt in bizar steegje gelopen waarbij we beide besloten dit is niet een goede route voor in het donker. Daarna braaf de andere route gedaan.
Heerlijk even bijgekomen in onze hotelkamer, die overigens op de 17e is met uitzicht op de haven. Uurtje geslapen.

Daarna Temple street, market op gegaan en gegeten. Indrukwekkende dag en avond.

Dagen afgesloten met een skype en facetime gesprek met de familie en nu poging tot slapen..maar die jetlag maakt het wel een beetje lastig!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Annemieke:
    2 februari 2015
    Hey meid! Fijn om te lezen dat het goed gaat...en erg leuk om het zo mee te beleven liefs
  2. Geeske:
    2 februari 2015
    Leuk om te lezen! Ben benieuwd wat je nog meer gaat beleven :-)
    Grtz