Afscheid Hong Kong

3 februari 2015 - Hongkong International Airport, China

Over 2 uurtjes eindelijk down under...

Maar Hong Kong, bijzondere stad. Erg indrukwekkend. Van verschrikkelijk tot onwijs mooi. Hoe kan je dat nou vinden van een stad. Nou HK heeft zoveel verschillende kanten. Het is maar net wat je wilt waar je moet wezen,want het is er in deze wereld stad.

Na een heerlijke nacht te hebben geslapen, helemaal fit en fris de ochtend begonnen bij starbucks. Plan de campagne gemaakt. Erg grappig was toen we buiten in het zonnetje zaten te ontbijten er groepen schoolkinderen voorbij kwamen met opdrachten die ze moesten doen in het Engels. jaar of 8 schat ik zo in. En verrassend goed Engels , impressive!

Het doel van de dag een Budha zien! Moet lukken zou je zeggen. Via mijn reisboekje, die inmddels  pleite is, opzoek naar de tempel van 100 boedha. uh na uur gelopen, gezocht de hoop maar opgegeven. Er van overtuigd dat waar we waren ze nog nooit toeristen gezien hadden. Nja nu wel 2 ;) real down town Hong Kong gezien. Hard werkende kleine mannetjes in zweet uiteraard zonder shirt... sommige hadden die best aangemogen .. gespot. Uiteindelijk uitgekomen bij de Flower Market en de Bird Market. Bloemetjes markt was en is dus bloemetjes. `maar de vogeltjes markt was erg leuk omte zien. Wel zielig, zoveel kleine exotische vogeltjes in kooien.Sommige vol in de zon, sommige met wel 20 in een kooi en een paar aan een ketting. Ik had dit nog nooit gezien.

Daarna het absolute hoogte punt van Hong Kong. Lantau Island! 1 woord wauw. Waarom zijn we hier niet de eerste dag naar toe gegaan. Prachtige natuur. Om er te komen moesten we wel een stuk met de metro vervolgens het eind station, vlak bij het vliegveld overigens, met de Hong Kong Ngong Ping 360 cable car naar het eiland zelf. Voor het uitzicht alleen al moet je dit doen. Overigens onze eerste medereiziger ontmoet iemand uit `koeweit` ging ook hierheen en vroeg of die met ons mee kon. Dat mocht wel van ons.  Het doel hier was de grote Boeddha spotten. Nou dat kon niet missen. Stukje gewandeld en daar was die de tian tan buddha met 268 trappen omhoog en ois zelf 34 meter hoog. Trouwens veel nederlanders hier tegen gekomen of gehoord. Hierna nog de tempel bezocht met honderd boeddhas... uhm ja hier dus wel. Doel bereikt deze dag.

Inmiddels was het al tegen 19 uur, maar toch besloten nog naar Victoria Peak te gaan op Hong Kong Island. Weer met de metro. Wat trouwens perfect gaat om de paar minuten rijd er eentje. We hebben hier een octopus kaart aangeschaft en kunnen we overal mee naar toe. Soort ov chipkaart is het. Onze vriend ging maar weer mee. Daar waren we na paar uur wel beetje mee uitgekletst en volgde ons meer. We zijn hem in Hong Kong station uit het oog verloren. Zijn we samen verder gegaan met de bus naar the Peak. Wat een chaos in het verkeerd. te bizar voor woorden. Eenmaal daar was het donker, we waren moe, beetje teleurstellend dat er een giga rij stond voor de tram die naar de top zou gaan. Besloten stukje te wandelen. Maar was wel erg donker... dus wat pogingen tot fotos maken en snel eten. Heerlijk luxe gegeten met een uitzicht waanzinnig fotos volgen... waar we dat nog gaan mee maken geen idee :)

Snel weer terug naar het hotel...tas pakken...proberen te slapen. Nja NOT klaar wakker... ik 3 uurtjes geslapen Marieke Nix. Nu op weg naar Sydney!

1. Claudia:
    3 februari 2015
    Wat een indrukken, geweldig zeg en leuk om te lezen, ik wil ook:-).
    Groet, Claudia
  2. Floor:
    3 februari 2015
    Ahh ik ben jaloers wat een leuke dingen zie je nu al! Geniet er lekker van als je terug bent is alles weer wat het was en verlang je alleen maar terug naar je reis ;) xxxx Floor
  3. Caroline:
    3 februari 2015
    wat een indrukwekkende stad zo te lezen. Volgens mij Love je de stad of Hate je de stad. Geweldige foto's tot nu toe. Ben benieuwd wat er nog allemaal gaat komen. Heel veel plezier. En leuk dat we zo mee reizen met jullie.