Vervolg Maleisië

15 augustus 2015 - Tioman, Maleisië

Vervolg Maleisië...
Aangekomen in een werkelijk shop paradijs en een heerlijk hotel. Prachtig zwembad! Mijn ma en ik beide happy. Ik dagje shoppen in een outlet centre van allemaal merken van gucci, prada tot adidas, nike en nja super! Verjaardags geld uitgegeven..enige wat een beetje jammer is. Die super leuke, sjieke jurkjes...daar heb ik natuurlijk helemaal niks aan op het moment. Dus het gaat helaas mee de koffer in naar nederland. Nja heb ik over een tijdje leuke jurkjes.

Volgende dag besloten toch maar 2 extra nachtjes te boeken op het eiland tioman. Met een taxi naar mersing, want we waren te laat met kaartjes kopen voor de vroege bus. Voordeel was dat de taxi chauffeur de mensen bij de boot weer kende. Wij hadden namelijk geen idee hoe laat de boot zou gaan en of we uberhaupt de boot wel zouden halen. Maar we hadden precies 40 min om een kaartje te halen voordat de boot kwam. Ideaal dus.

De boot overtocht tsja wat zal ik zeggen. Eerst het nieuws dat nog niet zo lang geleden een boot gezonken is met heel veel passagiers. Ging ik voor het eerst wel een beetje zitten van hmm oke. Uiteindelijk viel het heel erg mee, gewoon geslapen en na 2 uur eindelijk het eiland!

Werkelijk een paradijs, maar wel stapje terug in de tijd. Er stond een brommertje te wachten met mijn naam erop. Hij kwam onze bagage ophalen...geweldig toch.
Beetje jammer was weer dat uiteraard onze super de luxe kamer niet beschikbaar was en we eerst in een andere kamer moesten. Maar daarna...top locatie. Aan het strand van abc . Snorkelen voor de deur, heerlijk restaurant ...paradijs zo voelde dat echt. De volgende dag op snorkel trip naar de eilanden van o.a. Expeditie robinson!
Gesnorkeld bij coral island, tussen de haaien duizende vissen. Monkey bay en nog veel meer plekken waarvan ik gewoon niet meer weet hoe het heet. Onze tourguide die nauwelijks engels kon, bleef maar stoppen en zeggen here snorkel. Oke gaan we weer. Na 5x en zo rond 17 uur dacht ik wel oke nu is het wel oke. Laatste snorkel kreeg ik een stuk brood. En kon ik de vissen voeren al snorkelend. Echt ze komen met honderden naar je toe. Alle kleuren van de regenboog vissen echt geweldig! Hoe gaaf was dit kan ik gewoon niet uitdrukken. Ik had gewoon overal om me heen vissen die te mooi zijn om te zien en nja toppunt echt!

Laatste 4 dagen zijn we naar een ander resort verhuisd. Even luxe met een watertaxi. Dit was echt een walhala! Wauw...de fotos spreken voor zich, zwembaden praktisch aan de zee. Voor me zwembad achter me de zee. En niet zomaar een zee, echt azuurblauw, witte stranden. Super de luxe resort waar we met busjes naar ons kamer(chalet) gebracht worden, ontbijt buffet waar je kan kiezen uit wel super de super veel dingen. Nou perfecte plek voor mijn verjaardag!
Laatste dagen hebben we dus echt niks gedaan behalve gezwommen, geslapen, laten masseren, gegeten en gewandeld. Mijn verjaardag gevierd op een van de eilanden van expeditie robinson!

Thanks echt iedereen voor mijn cadeautjes. Voelde wel een beetje raar zo ver weg jarig zijn zonder al mn vrienden. Maar heb het echt heerlijk gehad samen met mijn moeder. Zowaar een taartje in de ochtend met een kaarsje. Inclusief muziekje, die uit zou gaan als je de kaars uitblaast. Dat gebeurde natuurlijk niet. Na 4 uur hield die is op met happy birthday

Ook hier kwam weer een einde aan. Heeeeeeel vroeg de volgende ochtend met de boot. 4.15 ging de wekker. En uiteindelijk kwam de boot om 7.15 opdagen.
Overvolle boot, echt te vol. Drama. Maar we hebben het overleefd en zelfs de bus rit van 5 uur hebben we overleeft. Aangekomen in kuala lumpur.
Afscheid nemen want mijn moeder moet weer terug :(

Afgelopen dagen weer alleen op pad. Afscheid nemen was niet leuk, dat ga ik nooit leren geloof ik. Ik vind het echt onwijs leuk dat mensen me opkomen zoeken en stukjes mee reizen. Alleen dan het afscheid en weer knopje omzetten dat ik weer "alleen" reis.

Dat alleen zijn duurde niet heel erg lang. Ik had m'n dag aardig vol gegooid. Lekker bezig zijn des te eerder ik weer wen.
Met de metro maar buta caves, prachtige hindoetempels die in een grot liggen. 400 meter lang en 100 meter hoog. Oh en vergeet de 272 trappen niet die je eerst op moet voordat je de grotten in kan. Overal zie je hier makaken, mn schattige apenvrienden, alleen waren deze niet zo schattig. Deze vielen mensen meer half aan om maar iets qua eten te krijgen. Zucht oke, ik heb er aan mee gewerkt. Ook ik heb ze eten gegeven. Niet deze, maar ergens anders. Dus nee ik ben geen haar beter.
Om de grotten met de tempels in te mogen, zijn er nog wel wat kleding voorschriften... Alleen voor de vrouwen uiteraard. Waar het bij mij op neer kwam was dat ik mijn sarong over mijn korte broek aan moest doen als een lange rok. Zodat mn benen bedekt waren. Ze zijn er wel streng in. Mensen worden serieus terug gehaald als ze zich niet voldoen aan de kleding voorschriften. Wat ik ook wel begrijp, dit is hun geloof wat toeristen moeten accepteren. Zeker als je tempels betreed.  Het was in ieder geval absoluut de moeite waard. Zodra je in de grotten ben is er aan het einde een soort opening. Met zonlicht dat er doorheen komt is het echt een prachtig plaatje.

Besloten op de terug weg, de grotten die ernaast liggen ook te bezoeken. Heel veel trapjes op, maar wel erg mooi.

Eenmaal aan het wachten bij de metro kwam ik twee nederlanders tegen. Super gezellig zitten kletsen. Ze gaven de tip om iets te drinken op het heli platform. Nooit van gehoord, maar rond 18.00 uur die kant op. En daar met ze afgesproken. Echt te bizar voor woorden. Je gaat eerst bij een hotel/gebouw naar binnen en pakt de lift naar de 34e verdieping. Uiteraard kon ik dit niet vinden en nam een hele aardige local me even mee op sleeptouw naar de entree. Super netjes jn pak...kom ik daar in mn harum broek en backpack...zucht. Er zijn van die momenten dat mn backpack outfit niet heel gepast is. Ik werd gelijk mee genomen door obers in vliegtuigoutfit. De regel is dat je een drankje moet drinken, vervolgens met het drankje ga je naar het heli platform. Dus voor de goede orde, ja dit is een doodnormaal heli platform waar wat stoeltjes staan. Een dun lintje van pas op anders val je en ben je hartstikke dood. Want vergeet niet verdieping 34 + nog wat trapjes om er te komen. Ik zat dus met mijn mojito over de skyline van kuala lumpur te kijken....prachtig. Super gezellig met de twee meiden wat gedronken en heel veel fotos verder. Nog met zijn drieën uiteten geweest waarna iedereen zijn eigen weg weer op ging.

Ook al zit ik een hotel, irritante mensen blijven me opzoeken. Housekeeping, kereltje van jaar of 16 ofzo, besloot dat mijn kamer om 8.30 al aan de beurt was. Zucht, ik in pyama zeggen dat het echt echt niet hoeft. Ja, wat nieuw water super, verder niks nodig. Na serieus 10 min met deze kerel in gesprek over dat hij niet hoeft schoon te maken en hij zich praktisch opdringt om wel mijn kamer in te gaan. Kwam toch de aap uit de mouw....of die een foto van me mocht maken. Uuuh creepy nee. Deur dicht gedaan en blij dat die pleite was. Maar nee, half uur later klopt die weer aan. Of hij misschien een telefoontje kan plegen in mijn kamer naar de receptie. Uh nee, ga met de lift 3 verdiepingen lager en daar is de receptie. Toch wilde die binnen. Toen was ik er klaar mee deur dicht gedaan en later ben ik bij de receptie langs gegaan dat ik hier niet zoveel zin in heb.

Vandaag besloten dat het mijn shop dag werd. Kuala lumpur staat bekent om zijn shopping malls. Met de metro begonnen in bukit bintang. Dus beetje research gedaan waar ik precies moest zijn. Uiteindelijk begonnen in fahrenheit88, vervolgens naar  pavillion KL. Deze week is het fashion week in Kuala lumpur. Op het moment dat ik in de shopping mall was, begon er net een fashion walkway. Echt grappig om te zien. Mensen super netjes, en gewoon echt allemaal mensne uit de fashion world die hier rond lopen. Daarna door gegaan naar mall lot10. Afgesloten bij berjaya times square. Je gelooft het niet maar deze had gewoon een compleet pretpark in het winkelcentrum. Ja, inclusief een achtbaan. Bizar.
Dagje shoppen zonder werkelijk iets te kopen. Nja oordopjes, waarvan ik denk echt vet afgezet te zijn in china town. Nja heb ik de lokale bevolking gesponsord.
Vanavond nog even genieten van mijn hotel, want hierna is het weer hostels de komende 3 weken....

Ja ook hiervoor moet ik weer een knopje omzetten.

1. JP.:
    15 augustus 2015
    Klasse!! :)
    Ga zo door.
  2. Barbara:
    20 augustus 2015
    Alsnog gefeliciteerd met je verjaardag! Zo te lezen heb je je goed vermaakt. Klinkt goed allemaal. Heel veel plezier met het volgende stukje van je reis.
    Groeten