Down Under, Sydney

5 februari 2015 - Sydney, Australië

Inmiddels alweer een paar dagen Sydney erop zitten. Ik ben begonnen met de gedachte iedere dag mijn blog bij te houden, maar dat gaat hem niet worden. Misschien straks als ik alleen reis wel. Op facebook zet ik wel makkelijker iets, gaat lekker snel :)

Dus DOWN UNDER .... hier ging het allemaal om. Nu ben ik er gewoon.
Na onwijs veel afleveringen Border Security, vooral die fouten niet na te doen, doods benauwd door de douane. Na ook al wat verhalen van een Collega dat alles onderste boven wordt gehaald... en geloof me die backpack zat en zit vol.
Als aller aller aller laatste waren we dan aan de beurt voor de check bij de douane. Eerst onwijs lang in een rij gestaan en dan werd je door een aussie naar een balie gestuurd. Gelukkig mocht ik bij hele aardige lieve vrouw die gelijk vroeg of het mn eerste keer hier was en hoelang ik wilde blijven. Dus ik keurig gezegd dat ik ergens in okt verder reis (Bali). Zegt ze ahh joh jij blijft hier zo 2 jaar geloof me maar :) :) huppa die stempel in mn paspoort tadaaaa dacht ik. Dus al die kopietjes van bewijs dat ik echt terug ga naar NL, kopie van mn contract, kopie van mn visum, van mn betalingen visum niet nodig gehad. Ik die dus zenuwachtig was liep daar even in 2 min weer weg terwijl Marieke wel even mee moest want haar paspoort met dr 3 maanden visum pakte hem niet :p (uiteindelijk mocht ook zij mee)

Alle spullen weer opgeborgen... helaas nog een keer eruit. Nu werd alle inhoud van je tas gecheckt. Ik heel braaf van alles aangegeven. Ze keken even oh loop maar door.

Helemaal opgelucht zo snel mogelijk het vliegveld uit. Opgewacht door mensen van Australian Backpackers. Zij dachten al dat we ergens anders waren omdat het zolang duurde. We hadden echt pech zeiden ze. Spontane meiden. Vol lof aan het vertellen waren over het Hostel. Zo schoon, gezellig echt het beste hostel.
Nou daar hebben we duidelijk een verschil van mening over of een andere interpretatie van.  We hadden een 4 persoonskamer, met zn 2e de eerste nacht. Stonk enorm. In het hele gebouw trouwens. En dan echt vies vies. Oke misschien ben ik teveel luxe gewend en moet ik dat heel snel afleren. Nu even door klagen, want ja de JETLAG ...afschuwelijk. Hele nacht wakker gelegen. Wat iedereen inmiddels ook wel weet aangezien ik werkelijk met iedereen heb zitten appen en kletsen :p dan is dat itjdsverschil wel weer handig. Maar goed heel happy was ik niet. Na 2 uurtjes totaal te hebben geslapen SYDNEY in.

En Sydney is echt onwijs leuk ! Gave stad zeg. Vanaf Manly met de Star Ferry naar Sydney langs het Opera House en the Harbour Bridge wauw wat iedereen op plaatjes ziet of op tv ik ben daar nu. En zie het met eigen ogen ! Gaaf. Oke eerlijk, Marieke en ik zeiden wel tegen elkaar hmm had wel iets meer van het Opera House verwacht. Maar in het donker is die nog veel indrukwekkender. Dan is er een hele opera show geprojecteerd op het Opera House zelf.
Verder die dag Sydney verkent, Hyde Park, bankzaken moeten regelen ben nu in het bezit van zowaar een bankrekening hier, geshopt en heerlijk gegeten.

Toen was het gedaan met de rust, want we hadden voor 1 nachtje 2 kamer genootjes gekregen. Twee jonge meiden die wel heel gezellig waren. Allemaal nederlanders in het hostel trouwens. Is wel handig zo in het begin. Eenmaal ready voor bed op kakkerlakken jacht want hoe ze er kwamen geen idee maar iedere x werd er weer eentje gespot. Dus slaap lekker ;)

Heerlijk geslapen hopelijk kom ik zo die jetlag beetje te boven. Want is echt heel zuur als je snachts klaar en klaar wakker bent, ligt te piekeren en vervolgens overdag onwijs moe ben.

Laatste zaken vandaag gedaan die nog moesten. Daarna gelijk op zoek naar nike gympen. Oke heel Australie kan misschien op flipflops lopen, ik normaal ook, maar die lange dagen overleven mn voeten echt niet. Dus nu in het bezit van Nike schoentjes. Waarom die nja omdat de andere helft van Australië daar oploopt echt... Wij zijn dus heel trots ervan in het bezit en onze voeten zijn er ook erg gelukkig mee.

Seaworld bezocht, behind the scenes gedaan. Erg leuk om ook is een keer te kijken achter de schermen. Hoe die visjes in quarantaine worden gehouden. Hoe ze de haaien dingen aanleren, voeren, gezondheids checks etc. Was leuk groepje van 5 mensen. En onze eerste Wombat geaaid, die werd even uitgelaten tussen 2 parken door (jaja achter de schermen) en die kwamen we tegen. Fotos volgen. Normaal zijn ze agressief maar deze was gecastreerd en aardig rustig. Vond het zelfs lekker als je hem even goed aaide. Hele nuttige info over haaien gehad. Nee ze zijn niet gevaarlijk je hebt gewoon pech als er net een jonge haai beetje verward is of jij nou een zeehondje ben of een mens. Ze verteren niet eens bot. Dus helemaal gerust gesteld weer. Oke wist onze tourguide van alles van Steve Irwin die gedood werd. Want een vriend van hem was ook aan boord toen die Steve dood ging. Hij had het blijkbaar kunnen overleven als hij de staart niet uit zn lichaam had getrokken. Had die hem afgebroken en naar het ziekenhuis gegaan was die slimme man die alles weet altijd er nog geweest.

Besloten dat Darlin Harbour echt favo stukje van Sydney is. Heeft beetje weg van een filmset, klein schattig met haventje, leuke sfeer nja top plekje. Vast hoop stukjes van Sydney die ik nog niet ken. Bondi nog niet geweest trouwens. En hoe kan het ook nog altijd niet de zee in geweest.

Zo nog de 3 D Imax movie in. Want dit is het grootste scherm ter wereld, 3D. Kunnen we niet overslaan.

Morgen gaan we de Camper ophalen in Sydney. Onwijs veel zin in. Dan onderweg naar de Blue Mountains. Eerst nog nachtje Hostel overleven.

1. Opa en Willy:
    5 februari 2015
    Nou zeg jij kan vertellen en schrijven. Heel indrukwekkend. Super dat je dit doet.geniet ervan.
  2. Janneke:
    Hoi Rowanne,

Die jetlag geeft je wel de ruimte om veel te appen en te schrijven. Misschien kun je piekeren vervangen door lezen. Dit is gelukkig iets tijdelijks. Nu lekker eigen baas in de camper. Dat is waar ik naar uitkijk. Genieten maar!!! Groetjes aan Marieke en veel plezier.

Janneke
  3. Manuel:
    5 februari 2015
    Nou ga lekker genieten in het mooie Australië :)
  4. Rowanne Kuijk:
    6 februari 2015
    hoii! Je hebt gelijk Janneke! Het gaat nu super voel me goed heb alweer 2 nachten goed geslapen! Australië is een super land so far morgen blue mountains bekijken !
  5. Janneke:
    6 februari 2015
    Doet me goed dit te horen. Genietse verder!