Brisbane & byron bay

27 mei 2015 - Byron Bay, Australië

Twee weken samen rond reizen met mn neefje zit er alweer op. Brisbane was weer heerlijk vertrouwd met prachtig weer. Gelukkig even geen regen voor ons. Want helaas het kan hier ook echt wel regenen. Maar als je dan de volgende dag in je bikini ligt te bakken, is de winter in australie toch niet zo verkeerd.

Heel veel nieuws hebben we niet gedaan in Brisbane. Vooral trevor beetje alles laten zien en die heeft ook zelf zn plan getrokken en de boel verkend. Toch blijf ik brisbane echt een top stad vinden. Heerlijk om te lopen, shops zijn er, maar ook lagoon om te zwemmen nja en super openbaar vervoer. Alleen beetje jammer dat er geen echt strand in de buurt is.

We sliepen dit keer via air bnb bij mensen. Je moet het een beetje zien als mensen die extra kamers over hebben en het willen verhuren. Soort b&b zonder eten. Als je samen reist is dit goedkoper dan hostels. En je hebt meer privacy. Niet dat je daar aan doet als je aan het reizen ben, maar goed het is wel iets beter. Soms heb je wat meer geluk dan andere keren. Dit keer hebben we het huis oa gedeeld met een giga muis... Die gewoon achter je liep als je aam het koken was. Helaas kort leventje voor deze beste muis. Volgende dag liep die zm einde op het valletje. Waar ik niet heel rouwig om was.

Na eindelijk een mailtje te hebben gehad dat we in het huisje konden in Byron Bay, zijn we die kant op gegaan met de greyhound bus. 2 uurtjes maar en we waren er. Moet zeggen dit is nu de 3e keer voor mij in Byron, maar dit keer was het toch wel anders. De sfeer is in de zomer toch wel beter, relaxter, vrijer ik weet het niet precies maar het is beetje anders. Misschien te hoge verwachtingen ?! We werden door de eigenaar opgehaald en naar het huisje gebracht.

Uhm ja het is een vakantiehuisje, zonder tv of iets, om tot rust te komen. Maar of ik die rust hier ook echt heb weet ik niet. Het is een schattig plekje met eigenlijk alles wel wat je nodig hebt, keuken/douche/bed en een buiten douche het ligt op ongeveer 5 min lopen van het strand. Waar we al heerlijke wandelingen hebben gemaakt. Tallow beach, wel erg ruig. Helaas tot mu toe niet echt geschikt voor ons om te surfen. Of we willen direct verzuipen...

Beetje wennen is wel dat we net buiten byron zitten dus om naar de stad of nja dorp te gaan hebben we nu 2 fietsen geleend. Fietsen gaat toch wel beetje anders in Australie. Zo verre had ik me er nog niet aangewaagt, maar nu toch echt wel. Echte fietspaden hebben ze niet en er wordt meer verwacht dat je op de stoep fietst dan op de weg. We zitten namelijk aan een 80 km weg. We hebben wel geprobeerd er langs te fietsen , maar is echt dood eng. Dus nu maar wat binnendoor weggetjes ontdekt dat we rustig zonder al teveel verkeer ergens kunnen komen.

Paar hel tochtjes hebben we er al zeker op zitten. Bergen/ heuvels op waar je echt niet vrolijk van wordt. Zo heb ik ook echt 1 keer gezegd ik draai om dit doe ik niet. Ja echt ik. Je werd depressief als je die berg zag .... Nog 20 min super stijl omhoog.
Toen maar omgedraaid en heerlijk thee gedronken aan het strand.
De vuurtoren ook weer beklommen, dit keer met prachtig uitzicht van spelende dolfijnen door de golven tussen de surfers. Prachtig om te zien. Oke die trappen wRen wel weer afschuwelijk, maar weer gehaald. Aan beweging ontkomen we hier niet.

De bedoeling was om hier in Byron Bay komende maand te blijven. Ik denk niet dat we dat gaan doen. Wat wel het vervolg wordt... Geen idee. Het plannen zit er nog steeds heel erg in, maar langzaam aan leer ik het wel om per dag te bekijken. Eerst dacht ik het heerlijk te vinden om voor langere tijd een huisje ergens te hebben. Het voelt nu meer als een blok aan mn been. Psychologisch gebeuren vrees ik.

Helaas gaat het ook tijd worden om zo beetje is te gaan oriënteren op evt een baantje. Dus Brisbane lijkt me goede eerste poging het daar maar te proberen.

Vandaag eerst alles nog maar is overdenken aan het zwembad wat we gaan doen... Slecht leven he. Haha, nee ik besef nog altijd wel dat ik een luxe positie sta om hier zo lang te mogen zijn. Maar dat betekend helAas niet dat iedere dag een top dag is. Maar een dag afsluiten met uurtje over het strand te lopen maakt een mindere dag snel weer goed.

Op naar de volgende stap... Wie, wat, waar en hoe....

1. JP.:
    27 mei 2015
    Mooi verslag. :)
    Wacht op het vervolg. !
  2. Barbara:
    27 mei 2015
    Veel succes op zoek naar je volgende avontuur. Het gaat je lukken!