nsw

18 mei 2015 - Sydney, Australië

Nsw again,

Helaas ook in New South Wales (andere kant weer van Australie) regen. Maar wel stuk warmer. `mijn vlucht ging top. Lekker veel plek in het vliegtuig. Nja 1,5 uur hebben we er maar overgedaan. Stelt eigenlijk niks voor. Bizar dat je er bijna 19 uur over kan doen met een bus. Daarom de vliegoptie maar.

Beetje spannend vond ik het wel. Want natuurlijk heb ik nu al veel rond gereisd ook onbekende plekken opgezocht. Alleen dit keer dus 's avonds. Eigenlijk mijn voornemen om dat niet te doen. Het liep nu alleen zo dus ff door pakken. Goede voorbereiding is het halve werk. Dan merk je wel dat Australië echt een topland is, want iedereen is zo vriendelijk en behulpzaam. Wantja beetje ongemakkelijk zag ik er natuurlijk wel weer uit met die giga backpack op mijn rug, kleine voor en dan nog een koeltasje aan mn schouder. Mensen maken plek voor me, ik mag zelfs op hun plekje zitten in de bus :D Dus misschien ook een tip als je niet lang wil staan in de bus... is heavy bepakt de truc om een plekje te bemachtigen.

Planning was vanaf het vliegveld een bushalte te zoeken. Beetje achteraf, maar gelukkig zag iemand me al zoeken en hielp me keurig te weg. Gelukkig deed mijn openbaarvervoer kaart het nog van 3 maanden geleden. Zowaar de optie in de bus dat ding op te laden enw at extra geld erop te gooien. Daarna overgestapt in Bondi Junction naar de bus naar Bondi Beach. Australische kerel me top geholpen en even de tip gekregen voor een app zodat ik precies weet hoe en wat. Daarna 2 min gelopen en zowaar aangekomen bij mn host adresje voor de komende dagen. Super ontvangen en die bedjes....zelfs beter dan thuis!

Wakker geworden door het geluid van de zee. Ontbijt op het terras in jawel eindelijk korte broek en t shirt met een uitzicht waar vele jaloers op zullen zijn...zee! Heel gezellig zaten nog 2 nl meiden in de kamer naast me. De dag gevuld met Bondi beach to brondi wandeling.

Daarna Trevor opgehaald van het vliegveld. Die verrassend genoeg totaal niet moe of iets was. Na alle pin automaten daar te hebben uitgeprobeerd er achter komen dat meneer z'n pinpas nog op europa had staan... maar snel richting ons host adresje om zn spullen te droppen. Paar heerlijke dagen gehad in sydney.

Gelukkig echt getroffen met het weer. Voor mijn begrippen nog wat frisjes de trui ging nog mee. Voor Trevor heerlijk weer en warm weer. Moet zeggen ik ben echt al aan de warmere temperaturen gewend en dan is 22 graden nog frisjes. Avonden gevuld met ouderwets Nederlands potje kaarten...hartenjagen! Nederlanders onder elkaar altijd geslaagd ;) Van Watson bay via ferry naar Harbour Bridge. Daar de toerist uitgehangen en dit keer helemaal rondom het opera house gelopen.

Voor het eerst via relocation cars een camper gehuurd voor een prikkie. Waar ik echt vet trots op ben dat het nog zowaar gelukt is...5 dgn gaan we toeren met de Bertha 2 naar 270 Kent Street Teneriffe QLD 4005 Australië Wat een bakbeest zeg...jemig. was wel even slikken toen ik dat ding zag. Complete vrachtwagen met alles erop en eraan. Douche, wc, tv, magnetron, kookplaten, wasbak het is allemaal aanwezig. Zelfs een kingsize bed..die trouwens heerlijk slaapt. Begin even wennen...okay inparkeren is gewoon geen optie met dit ding maar verder rijd Bertha prima.

Paar vertrouwde campings opgezocht, maar ook wat nieuwe plaatsjes voor mij. Newcastle, niet heel bijzonder. South west rock @ trial bay gaol blijft echt mijn favourite. Kangaroos overal en prachtige stranden met zee. Zelfs Trevor was hier onder de indruk van alles. Zeker toen we op de rotsen zonsondergang gingen bekijken... zwommen er allemaal dolfijnen voorbij. Bizar gaaf dit. Je zit gewoon beetje bij de zee en daar waren deze beestjes. Geweldig !!! Alleen voor dit al wil je Australie toch nooit meer verlaten.

Ook weer beetje blonde actie gehad. In de avond ging ik in het donker nog even naar buiten. Maar deed halverwege pas mijn zaklamp aan. Half duf liep ik daar. Niet door hebbend dat er een kangaroo naast me stond. Of nja dat ik naast de kangaroo stil stond voor mijn zaklamp. Beestje hart verzakking... ik een hartverzakking. Geloof me in het donker totaal niet verwacht staat er een kangaroo naast je van zo 1,60 m . Achja its Australia :) :)

Stukje doorgereden naar Ballina, net onder Byron Bay. Wederom ingetrapt in klein stukje lopen... is al snel weer 40 min lopen. Australische begrippen van maar een eindje...is nooit maar een eindje. Wat wel super is we hebben kaartjes voor maand onbeperkt naar een 5 tal attractieparken in the Gold Coast. Yeeh... Seaworld zit er voorde eerste ronde al op. Super parken. Dolfinarium met attracties. En ze weten hier wel wat voor attracties ze neer zetten. Super!

Morgen komen we weer aan in Brisbane. Voelt alweer vertrouwd daar weer te zijn. Camper inleveren en dan Brisbane verkennen ;)

1. JP.:
    Mooi verslag.
    Geniet verder in dit prachtig land! :)
  2. Barbara:
    18 mei 2015
    Inderdaad weer een mooi verslag. Elke keer als ik je avonturen lees krijg ik meer zin om dit prachtige land te bezoeken! Was het maar vast zover... Veel plezier verder en geniet van je visite!
  3. Haiko:
    18 mei 2015
    Super leuk om te lezen, je kan straks je reisverslag uitgeven, het leest makkelijk weg, Ping ping voor de volgende reis! Op naar de volgende avonturen!