Leven in gympie

19 maart 2015 - Gympie, Australië

Wat kan een paar dagen rust iemand weer goed doen. Ik was echt kapot! De eerste dag vrij heb ik dan ook geen flikker gedaan. Wel natuurlijk 6 uur mn bed uit. Tsja dat is inmiddels al uitslapen hier. Maar thats it... Heerlijk rustig aan gedaan. Op mn eigen tempo geen kids, geen commandeerde mensen om me heen... Just me. En rust is er zeker. Zo is het chaos hier en daarna doodse stilte weer. Als of er nix gebeurt is...zo lijkt het tenminste. Inmiddels weet ik wel beter!

Langleve internet heb de laatste dagen gezellig skype/ facetime bij gekletst. Wat nederlandse programmas kunnen kijken, beetje rond gelopen en vooral geslapen.

Iemand zei tegen me... Je gaat jezelf daar tegen komen. Dat is waar. Ups en downs. Ene moment wil ik hier absoluut niet weg en het andere moment denk ik wat doe ik hier ik ben zo alleen. Moet zeggen je leert jezelf goed kennen. En de meeste mensen die me kennen weten dat ik behoorlijk impulsief ben. Dus mijn doel is dan ook nu rustig afwachten en geen overhaaste beslissingen te nemen. Nja poging tot dan

Waar ik zo mijn twijfels over had om hier te blijven, omdat de manier waarop er wordt gecommuniceerd niet mijn ding is. Zo wordt er super relaxt nu naar mij gedaan en er wordt van alles georganiseerd voor mij. Dat kan ik wel heel erg waarderen. Noosa ben ik geweest, het strand op! Even weer zwemmen heerlijk, leuke markt over met allemaal eet kraampjes. Rainbow beach het strand opgeweest met de 4x4 wagen. Was nog even spannend of we het gingen halen. Je moet namelijk om een aantal rotsen heen en als er dan net een flinke golf aan komt wordt je geplet. En de auto hartstikke geduuk. Ja dit gebeurd bij zo 15 autos per jaar! Poging tot surfen gedaan. Hmm was niet echt een succes. Verzoop alleen maar en was al blij dat ik de golf door was laat staan erop kon surfen. Duidelijk nog wat lesjes nodig! Strand dag is hier wel beetje anders dan in nl met t gezin. Begint namelijk hier om 7 uur in de ochtend en om 14 uur ga je weer terug. Gewoon vanwege de hitte! Op de terugweg zand verzameld. Rainbow beach staat bekent om de verschillende soorten kleuren zand. Dus nu heb ik ze persoonlijk na 9 x uit de auto zijn gesprongen snel zand in mn potje en huppa weer verder voordat de auto vast zit in t zand goede oefening voor de conditie.

Na een onwijs leuke dag, kom je wel weer aan in the middle of tsja nergens. Dat is dan weer zo omschakelen. Zo op jezelf aangewezen weer. Wat zo nu en dan echt heerlijk is begrijp me niet verkeert. Ik denk dat ik toch liever wat drukte om me heen heb en de rust zelf wel opzoek.

Mn werkdagen zijn vooral klusjes hier rond de farm doen. Het is simpel. Tijdelijk werk, ik zou dit geen maanden doen. Maar dit hoort bij het farm leven.
In de middag trainen we de paarden. Tot rustige paarden, wat betekent dat ze niet mogen galopperen...tsja good luck. Al is stappen hier al een uitdaging. Berg op en af, en volle zon.,. Is dit voor ieder wel zn max.

Mn bijzonderste dag so far. Hoe vaak ga ik. Dit wel niet weer zeggen bij iedere nieuwe ervaring. Maar de kokkin van hier, als de kids erzijn, is een wild life care persoon. Dus als er dieren (ongeacht wat voor dieren) worden aangereden of er is iets mee worden ze eerst naar een coördinatie huis gebracht en vanuit daar naar verschillende mensen dus oa de kok van ons. Nu had ze op dit moment geen kleine dieren, paar rescue paarden, dus nam ze mij mee naar het coordinatie huis. Waaaa geweldig... Ogen open mond open. Allemaal dieren. Van koala tot wombat, ratjes, vogels, paarden, honden, kangaroo of kip alles is er. En die kangarootjes zooo klein zijn sommige vanaf maandje oud. Echt een prematuurtje nog. Om de 2 uur krijgt zo kleintje de fles en de wat oudere 3 per dag. Hele weide vol van deze schatjes. En ik kwam binnen en het zijn net kindjes die aandacht willen. Komen naar je toe, vinden alles reuze boeiend, willen flesjes, knuffel. Super. Blijkbaar zijn kangaroo hele lieve moeders en knuffelen etc veel. Dus koeten we surrogaat mama zijn dus jaa knuffelen. Zodra ze ouder worden moeten ze wel weer afkicken van mensen voordat ze weer vrij worden gelaten. Heel hEel bijzonder. Zo heef je gewoon 2 kleintjes een flesje. Drinkt niet goed genoeg dan maar als een baby op de arm. Een ouder echtpaar doet dit en vroegen of ik evt belangstelling had om weekje bij hun te komen. Nou probeer nu dat te regelen, maar gaat een beetje lastig omdat ze geen tot nauwelijks bereik daar hebben wordt vervolg nog.

Verder is vandaag de herfst begonnen. Beetje bijzondere dag... Met 38 gr op de teller. Jaa 1 vd warmste dagen so far. Geloof me zonder wind is dat niet te doen haast. Nja en zonder zwembad. 4 x heb ik al onder de douche gestaan. Schuilen voor de zon tussen 13 en 17 ... Heb australische films gekeken. Moet zeggen zitten nog best een aantal goede tussen :)

Werk dat ik doe is zwaar, heavy maar goed voor nu is t even. Het is niet lang meer ;)

Ohhh nog top nieuws mirna komt me opzoeken! Dus 27 april vlieg ik van brisbane naar melbourne want de 29e is ze er. En gaan we samen met een auto naar adelaide reizen. Onwijs leuk! Nu al zin in! Al klein detail... Vanaf brisbane - melbourne met de bus was 1 dag en 4 uur rijden. Met vliegtuig 3 uur... Wat een afstanden nog he hier.

Inmiddels raak ik aardig gewend aan alle beesten hier. Is al normaal dat ik zodra het donker is binnen zit. Anders wordt ik aangevallen door insecten. Altijd met zaklamp loop, ter voorkoming van een ontmoeting met een slang of de padden/ kikkers..die vermijd ik liever ook. Kakkerlakken willen je nog wel is aanvliegen omdat die beesten gewoon op je springen, wat je echt een hart verzakking geeft...trust me. Iedere avond ik even om mijn gif groene kikker heen moet stappen die recht voor mn deur zit. Af en toe even net in de kamer. De katten de deur uit schop om dan eindelijk mn kamer voor mezelf te hebben. Iedere avond 22 uur echt de max is dat ik slaap... Maar om 5.30 ik ook weer eruit ben. Het wend allemaal!

1. Opa en Willy:
    19 maart 2015
    Heerlijk om je verhaal weer te lezen.
    Zal het Opa ook even laten lezen.
    Heb het erg druk met voorbereidingen voor ons verjaardag.
    voor de rest is het hier erg koud nog.
    eerst groetjes
  2. Margriet:
    19 maart 2015
    Wat een belevenissen! Erg leuk om te lezen:-) Groetjes!
  3. Barbara:
    19 maart 2015
    Wat een leuke foto's! Duim voor je dat het lukt hier een weekje te kunnen 'werken'.
    Goed vooruitzicht dat je visite krijgt. Sterkte de balans te vinden tussen de drukte en de rust en jezelf ;-) Groeten!
  4. Mirna:
    19 maart 2015
    Weer een goed verhaal meid, lekker genieten! en ik heb er helemaal zin in om samen te reizen!! tot snel :D
  5. Carla van Weissenbruch:
    20 maart 2015
    Hi Rowanne, weer mooi beschreven wat je meemaakt en hoe je het ervaart! Leuk dat je bezoek krijgt en daar naar kunt uitkijken!!
  6. Ingrid:
    21 maart 2015
    Goed bezig. Ro.
    Kan me voorstellen dat je zo af en toe denkt waarom wilde ik dit ook alweer?
    Maar vervolgens komt er dan toch weer iets op je pad waardoor je denkt YES!
    Leuk dat je kunt helpen bij die hulpeloze beestjes. Zorgen zit er toch een beetje bij je ingebakken hè.
    Schuilen voor de warmte, hmmm kan me het niet voorstellen maar inderdaad zonder een koele duik wordt het wel zwaar.
    Allemaal leuke dingen in het vooruitzicht voor je. Gaat helemaal goed komen met die balans van je.☺. Tot ons volgende app contact. Veel liefs ingrid .

Ps het doek is inmiddels al 20 cm hè als je begrijpt wat ik bedoel.
  7. Janneke:
    22 maart 2015
    Hoi Rowanne, wat weer een prachtig verhaal weer. Je maakt wel vanalles mee. Met die beestjes is natuurlijk wel je ding. Hoop dat je daar iets mee kan doen. Je reis naar het zuiden leek even een moment om jou te ontmoeten, maar ik denk dat we dan al richting Alice Springs zijn. Mocht het anders gaan...... We zoeken dan contact. Nog een week en dan gaan wij ook op pad, heerlijk!!!
    Groetjes Janneke
  8. Rowanne Kuijk:
    22 maart 2015
    @ ingrid, het wordt nog wel wat met mn doek
    @ janneke, ja denk dat we idd net na elkaar die kant op gaan. Dit is mn nieuwe australische nummer waar ik op te bereiken ben+61 458 656 255. Ik ben denk ik rond 27 april in melbourne en vanaf 9 mei in adelaide. Daarna ga ik of naar perth of cowboy cursus doen als ik die nog niet gedaan had....