wild life care

31 maart 2015 - Gympie, Australië

Wild life care around Gympie

De meeste mensen hebben inmiddels wel door dat ik op een super plek zit.
Heb inmiddels iedere dag verschillende foto's gepost oa op facebook. Gewoon om met jullie te delen hoe onwijs lief, schattig, tof al deze dieren hier zijn. Want ze zijn zo geweldig.

Dus jullie snappen de beslissing om weg te gaan bij Kiah Park. Dat is een top beslissing geweest. Ik vond het erg lastig om te vertellen dat ik weg ging en dat het toch echt niet mijn ding is/was bij hun. Ik heb een goed gesprek gehad met Tilana (eigenaresse) en zij snapte me volledig. Ze was heel dankbaar dat ik eerlijk was en hard had gewerkt voor hun. Daarentegen de dochter... toen ik haar vertelde ik ga weg zus en zo..oh oke prima wil je nog wel de badkamer schoonmaken. Uh oke nou dat was het. Bijzonder zal ik dan maar zeggen. Voor degene die het gemist hadden, ik werkte veel uren daar, en was hard werken, niet echt gezellig. Eerlijk als ik een vrije dag had deed ik wel erg leuke dingen. Een van de laatste dagen nog naar de bioscoop geweest. Jaja zowaar 1 bioscoopzaal dat was de bios :) en nog naar een gezellig italiaans ontbijt zaakje geweest. Maar eerlijk nee dit was niet mijn Australisch avontuur. Bomen die afgezaagd zijn sjouwen van plek a naar b, schoonmaken van kantoor, weilanden inspecteren nee. Dus zover dat avontuur, 3 weken ben ik er geweest.

Nu ben ik in zo ander wereldje. And I love it. Zit samen met Laura hier in een wild life care beetje voor alle beestjes te zorgen. Super gezellig samen.
Laura zorgt voor een baby possum, mini beestje met de schattigste oortjes en ogen die er zijn. Ze voert hem met een klein spuitje met een speciale mix. Hij is erg kwetsbaar, want echt nog klein. Zn buik blaast snel op door de voeding, maar hij moet wel voeding krijgen dus regelmatig kleine beetjes. Hij is ook echt dol op aandacht, lekker knuffelen. Omdat hij nog zo klein is ligt die zoveel mogelijk in een couveuse. Daar hebben ze er meerdere van. Nu is er maar 1 in gebruik en daar liggen dan de baby possum en een baby kangaroo in (joey). Als hij dat uit de couveuse is houd je hem tegen je aan. Iedereen loopt dus met die kleintjes in hun bh... lekker warm. Net als een prematuurtje ligt dan ook op de borst, huid op huid contact. Je doet gewoon je ding, loopt een beetje rond, whatever met die kleine erbij. En dat is gewoon normaal... :)

Ik zorg nu voor de joey's (baby kangaroos). Wat ik echt super tof vind. Ze krijgen 3 keer per dag een flesje. Er zijn er op dit moment 4 die een voeding krijgen. Helaas net voor ik kwam zijn er 2 overleden. Zo kwetsbaar zijn ze dus. Bijvoorbeeld eentje was aan de diaree. Zodra ze er achter zijn wordt die op een andere voeding gezet en in de gaten gehouden. In het begin hielp Laura me met wie welk flesje kreeg, welk speentje erop moet, hoe de melk moet worden gemaakt en wie makkelijk drinkt en wie niet. Maar sinds paar dagen its up to me. Geweldig echt!!!
Suzie Q een walaroo, baby, ukie...zodra ze me ziet komt ze naar me toe en houd me dan vast met haar pootjes. Wilt ze aandacht. Soms ook spelen... dan gaat ze staan op haar staart en kan ze behoorlijk hard trappen. Iets minder geslaagd, maarja dat hoort er bij en ze moeten dit ook leren.

Verder moet ik zeggen zijn ze aartslui... het liefst liggen ze de hele dag in hun pouch en als het een beetje kan werkelijk al hun eten gevoerd worden. Nu ben ik er wel achter dat sommige het beste drinken als ze in hun pouch zitten. Maar staand drinken is wat makkelijker. Dan kan ik er namelijk 3 tegelijk een flesje geven. Gelukkig zit er eentje tussen die keurig wacht maar de andere boefjes dus niet.

Wat moet ik dus doen?! Precies voor deze bijzondere beestjes zorgen en helpen. Dit is geen werk dit is fun!

Ook het schoonmaken hoort erbij. En ze maken toch een bende en ook hun stront stinkt, trust me. Sommige dingen doen we samen met Paula (eigenaar) zoals de Koala. Oke ik vond ze altijd onwijs lief en schattig. Ze kunnen me toch bijten en krabben. Dat is echt oppassen geblazen. Iedere dag worden ze nagekeken, verzorgd en oogzalf in de ogen. Tot nu toe niet gebeten...proberen dat te houden. Trouwens als ze gewoon lekker kunnen zitten is er niks aan de hand. Maarja als ze zalf in de oogjes krijgen zijn ze niet blij. Geef ze geen ongelijk. Ze zien niks... weten zij veel dat het goed voor ze is.

Wie had dit ooit gedacht, zo zit ik nog volop te werken op de operatie kamer en nu zit ik een koala te wassen of een joey een fles te geven. Zo bizar. Onwijs blij ben ik dat ik dit mag mee maken. Voor mij is dit echt Australië.
Je wordt zo blij van de Joey's die zo grappig zijn als ze hongerig worden of gewoon lekker aandacht willen. Daar ga je echt wel je bed voor uit. Geluk, om 9 uur pas...dus no problemo :p uitslapen noemen we dat.

Jullie hoeven niet bang te zijn zo lang ik hier zit krijgen jullie wel dagelijks een top foto te zien. Want iedere dag denk ik weer ahhh dit is te schattig. Genieten jullie ook een klein beetje ;)

Verdere plannen... met Laura op onze vrije dagen de buurt hier verder verkennen. Shoppen, strand het gewone leven hier. Misschien ga ik over 2 weken weer verder, maar dat zie ik later weer. Nu volop genieten hier.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Cora:
    31 maart 2015
    Rowanne, super leuk om te lezen hoe leuk je het nu hebt. Hiervoor ben je gegaan! Dapper dat jij je eigen weg kiest. Wie weet welke verrassingen je nog meer tegenkomt... Ik lees ze graag. Liefs Cora
  2. Barbara:
    31 maart 2015
    Klinkt ontzettend gaaf! Goed van je dat je wat anders bent gaan doen. En dit klinkt echt down under! Veel plezier. Geniet ze!
    Hartelijke groeten, Barbara
  3. Hai:
    1 april 2015
    Blijft leuk om jecte volgen meis supergoed bezig!!! X
  4. Opa en Willy:
    5 april 2015
    Je verhaal gelezen, superleuk vind ik het, vanavond even aan Opa laten lezen. veel liefs van ons XXX