nieuwe definitieve plannen

26 juni 2015 - Bundaberg North, Australië

Definitieve nieuwe plannen,

Na weekje hostel in Brisbane waar we niet bijster veel gedaan hebben. Helaas regen regen regen. Moet wel eerlijk zeggen dat het niet regent als in nederland en het nog redelijk lekker weer is. Al gaan jullie wel veel fotos zien van me in lange broeken. Ik ben inmiddels al behoorlijk gewend aan de temperaturen dus 20 graden is echt fris. Vooral veel dingen alleen gedaan in Brisbane.

Hostel (Bunk) in Fortitude Valley is echt een super leuk hostel. Eerlijk is eerlijk. Heb het echt naar mijn zin gehad. Niet iedereen van ons groepje had een goed bed, maar ik had geluk denk ik. Mijn bed lag prima. Enige nadeel is gewoon van stapelbedden dat degene die in het bovenste bed niet kan omdraaien zonder dat je het vanonder merkt. Dus ook als iemand midden in de nacht terug kwam... deed ik mee aan opnieuw te proberen te slapen.

Paar avonden mee wezen stappen, zelfs soort van kroegen tocht gedaan, wat niet heel veel voorstelde. Wel gezellige avonden waren het. Op het laatste wel besloten dat ik ga stoppen met zoveel stappen. Het kost gewoon zoveel hier avondje uit...of nja alcohol. Zo ben ik bijna iedere avond als voorbeeld rond de 100 dollar kwijt. Dus wordt weer beetje saai, maar ga het bij af en toe houden. Waar ik helemaal vrede mee heb. Duurde even voor ik dat kon zeggen, want wil liever gezellig mee doen. Maar moet realistisch zijn dan kan ik volgende maand al terug naar Nederland met dat geld tempo. En nee volgende maand Nederland staat zeker niet op mijn planning!

Na week bunk zijn de andere naar Fraser Island gegaan en ben ik terug gegaan naar Ellies Guesthouse in Brisbane. Mijn oude vertrouwde slaap plekje. Waar ik eerst ee uur heb zitten kletsen wat ik de laatste tijd gedaan had en na een uurtje toch maar even snel mijn tas in mn kamertje gezet om vervolgens weer verder te kletsen. Voelt bij Jacky en Nala (eigenaresse van guesthouse) zo vertrouwd en weet zeker als ik weer naar Brisbane ga ik absoluut daar weer slaap. Zou dan de 4e keer worden dat ik er heen ga. ZO hartelijk en open zijn ze. `Kreeg dit keer voor 4 nachten prive kamertje terwijl ik daar helemaal niet voor betaald had, zo lief.

Moest weer even tot mezelf komen na zolang met groep te hebben gereisd. Merkte aan mezelf dat ik het reizen opeens minder leuk begon te vinden, omdat ik constant rekening met andere houd. Er al behoorlijke discussies zijn geweest en irritaties dus je moet je wel inhouden. En tsja het is niet zoals lekker je eigen gang gaan als je alleen reist. En nu was ik weer even alleen.... wat ik zo lekker vond en vind.

Gezellig nog met een nederlander in southbank afgesproken. Heerlijk gezeten in de zon op het strand. En later nog even samen wezen shoppen. 's avonds werd er voor me gekookt. Wat lekker luxe was enige opdracht had ik gekregen was 1 flesje wijn mee te nemen. Jean, een wat oudere man 60+ is net begonnen aan z'n bucketlist waar dus oa australie en nieuw zeeland backpackend op stonden. Wat ik echt zo knap vind dat die het ook werkelijk doet ondanks dat hij parkinson heeft en zijn vrouw thuis is gebleven want die zag het niet zitten. Beetje voelt het als een opa hier. Hele lieve man hebben gekletst en wat tips uitgewisseld over de oost kust. Hij gaat namelijk van cairns naar sydney reizen met een campervan. De route die ik al een keer heb afgelegd en nu weer opnieuw ;)

Wat zo gezellig is dat je a kletsend en kokend er zo meer mensen aanschuiven we een tafel vol mensen hadden die allemaal mee aten. Verschillende wijnen hebben geproefd en nog gezelschap kregen van onze huisdier de wilde possum. Stel je voor 7 mensen op de grond om een possum te lokken en te voeren. Super gezellige avond gehad. Moet zeggen avonden, want eigenlijk was iedere avond uiteindelijk zo. In het guesthouse blijven veel mensen eigenlijk voor langere  tijd. Dus ik kende er al een aantal. Voordeel is gewoon dat er vaak dezelfde mensen zijn. Zo zaten we met een Belg, Ier, Italiaan, Filipijn, Nederlander, Hongaar en Australier.
Werd zelfs bijna mijn bed uitgesleurd om mee te gaan stappen ;) wel super leuk dat iedereen het gewoon zo goed met elkaar kon vinden. Echt gelachen die dagen.

Zelfs nog een dagje met iemand naar de waterfalls geweest in de omgeving van Maleny. Kondalilla national park, kwam ik weer een redbelly snake tegen. Echt midden op het pad en ik had hem gespot. Mn tourguide was zo druk aan het kletsen die zag hem niet eens. Hehe oke misschien ben ik ook wel erg gefocust op slangen overal :p Braaf gewacht tot die het pad verlaten had voordat ik verder ging. Jak als deze je bijt heb je een serieus probleem. Moet echt zeggen Australiers zijn zo spontaan en aardig. Zomaar nemen ze je een dagje mee om je wat mooie plekjes te laten zien. Top!

na weekje weer terug aangesloten bij de andere die in  Brisbane terug kwamen met de geweldige Jucy auto. Helaas, want er was van alles mis met de wagen. Dus omgeruild voor een andere. Wat niet veel beter was.  Behoorlijk wennen weer. Communicatie ups en downs om het zo maar te zeggen. Bom wel gebarste ;) En zowaar besloten nieuw plan te trekken.

De jucy die we nu hebben moeten we 15 juli inleveren in Cairns. Ik heb samen met de andere 3 dus besloten een camper te huren ( de jucy ) en opnieuw de oost kust te gaan doen. Ik heb heel erg getwijfeld of ik het wel of niet moest doen. Wel gezellig met andere, maar weer zelfde route. Wel erg leuke route dus toch om.
Ik heb ook besloten weer naar whitsundays te gaan alleen dit keer een dagtrip ipv met overnachting. Dus de trips doe ik alleen. Via peterpan dit keer alles geregeld en dat beviel me erg goed so far.

Dit keer ook via wikicamps dat is een app met gratis campings door Australie heen gaan we dus voornamelijk kamperen op gratis plekjes. Of nja dat is de bedoeling. Af en toe heb ik echt wel weer een douche en elektra nodig...trust me.
De eerste free camping spot beviel eigenlijk erg goed. Helaas zijn er niet altijd overal plekjes. Maar gelukkig inmiddels wel wat mensen die ik ken. En op de route lag dit keer jawel... Gympie. Voor de mensen die me niet regelmatig hebben gevolgd, ik heb hier 2 maanden ongeveer doorgebracht oa. bij opvang plekje voor wild life. Ja al die schattige fotos van mij die flesjes aan het geven is aan kleine kangarootjes this is the place.

Eerst was mijn plan gewoon even langs te gaan en weer verder. Uiteindelijk 3 dagen gebleven en heel wat flesjes verder. Voelde zo goed weer. Lekker bezig zijn, iemand die het onwijs waardeert dat je komt helpen. Lekker knuffelen met alle baby's.
Of de rest het zo tof vond als ik, geen idee. Maar voor mij is dit zo geweldig plekje. Ik was om 8.30 al ready voor de eerste flesjes ronde. Dit keer behoorlijk druk, want er zijn veel echte kleintjes.

Helaas ook weer pech met Jucy nummero 2. Onze penthouse (topdak) waar 2 mensen in slapen gaat niet meer open. Dus druk bellende met Jucy firma om iets te regelen. Gelukkig, tijdens de regen nu binnen in huis kunnen zitten. Voor mij een nachtje in mn oude bedje waar het even heerlijk warm was. De andere in de tent / auto.

Zelf ben ik eigenlijk best druk bezig geweest met alle kleintjes flesjes geven en op te ruimen. Vond wel klein beetje jammer dat de rest het niet zo geweldig vond als ik. Maarja dat moet ik ook niet verwachten denk ik.
Werd nog een heel ziek lammetje binnen gebracht. Daarbij mocht ik een infuus prikken, wegen, en medicijnen toedienen. Begin aardig goed te worden in al die zieke diertjes. Moet eerlijk zijn dit keer dacht ik echt deze overleefd het echt niet. Maar hij is de nacht doorgekomen, gelukkig. En na 4 volle flesjes in de ochtend ook wat sterker. Nu maar hopen dat de er bovenop komt. Dus flesje geven aan een lammetje kan ik ook weer afstrepen.

Ook was er dit keer een soort van uil. Die we vlees moesten geven. Zat gewoon in een doos in de woonkamer. Die was aangereden en was de dag voor ik aankwam binnen gebracht.

Helaas ook een kangaroo die aangereden was en afgemaakt moest worden. Niet meer te redden.

Dus zo ging het eigenlijk weer als vanouds bij het opvang centrum. Denk er serieus over om toch eind dit jaar nog terug te gaan. Zo heerlijk plekje en je leert er zoveel.
Misschien iets met dieren, voor ooit een carriere switch, toch maar is overwegen.

Helaas toch maar weer verder. Op naar Hervey Bay waar onze jucy even op visite moet bij een monteur. Uiteraard was eigenlijk het doel Whales spotten. Maarja het is wat anders geworden. Zijn jammer genoeg geen walvissen gezien. Net een weekje te vroeg argh... gaan we weer met mijn geluk om wilde dieren te spotten.
Wel hebben we weer heel verhaal qua auto stories. Gelukkig een garage met aardige kerels die ons echt voor gek verklaarde dat we met die wagen rond trokken. Mindere nieuws dat zij het niet konden maken. Goede nieuws er kwamen monteurs van Jucy naar ons. Maar wel even geduld. Ach we hadden toch alles bij ons. Dus recht voor de garage stoeltjes uit, tafeltje uit, krackers erbij, kaartspel en zo hebben we ons vermaakt. Uiteindelijk 3 uur verder tot de conclusie gekomen dat hij niet te maken is op dit moment en we een vervangende auto krijgen. De volgende dag... gelukkig werd er wel een motel voor ons geregeld. Beetje afgelegen, maar een heerlijk bed.

Dusja sinds vandaag hebben we jucy car nummero 3. Laten we maar hopen dat drie maal scheepsrecht is. Dit keer wel een grotere dus een upgrade. We zijn tot aan Bundaberg gekomen. Zelf ben ik hier al een keer geweest om schildpadden te spotten. Nu is het voor de schildpadden niet meer het seizoen. Wel is hier ook een grote rum factory. Waar we morgenochtend een tour krijgen, ben benieuwd. Dus zoverre de reis tot nu toe... met het doel Cairns.

Wat zijn de andere definitieve plannen. Het veranderd nogal regelmatig bij mij. Dus zo ook nu. Nadat we de jucy in Cairns hebben ingeleverd circa 15 juli. heb ik 13 dgn om in Darwin te komen. Hoe ik dat precies ga doen moet ik nog even uitvogelen of  met de bus en Alice springs mee pakken of gewoon vliegen. Want vanaf Darwin vertrek ik naar Maleisië. Daar ga ik 2 weken rond trekken met mijn moeder. Vanaf daar ga ik de eilanden Sumatra, Java, en Borneo bezoeken met als laatste eiland Bali. Waar ik samen met mijn oom in een super mooie villa het eiland ga verkennen. Dan zitten we al weer eind september. Plan verder nja volgt later. Nu denk ik terug te vliegen naar Brisbane. Even zien hoe dat dat gaat dan.

Dus zover bevalt het reizen me echt ontzettend goed. Wel heb ik echt een haat liefde relatie met mijn backpack. Drama ding...maar ja aan de andere kant al mn spullen zitten erin. Dus ik moet er dol op zijn....uhu. Als mijn moeder er is, ga ik wat spullen mee geven naar Nederland :)

1. Claudia:
    26 juni 2015
    Wat weer een mooi verhaal om te lezen Rowanne! Veel plezier!
  2. Barbara:
    26 juni 2015
    Dank je wel voor je uitgebreide verhaal. Klinkt allemaal erg goed. Veel plezier verder en geniet ze!
  3. Margriet:
    Hey Rowanne,
    Fijn te lezen dat je het zo naar je zin hebt! En wat leuk om straks gezellig met je moeder door Maleisië rond te reizen.
    Geniet ervan!
    Groetjes Margriet