Nieuwe verhalen nieuwe avonturen

18 juli 2015 - Port Douglas, Australië

Hervey bay,

Na een heerlijke nacht te hebben geslapen in ons motel. Moet nog altijd zeggen dat bij het woord motel ik altijd aan een of andere moordscene uit een film denk. Tsja misschien teveel films gezien. Wie zal het zeggen ;) Weer druk bezig tassen inpakken, oude juicy leeg halen, tent opvouwen en nja die hele wagen leegruimen. Wat een bende kan je in zo korte tijd toch alweer verzamelen. Wat eerder dan verwacht komt er een grote nieuwe speciaal voor ons uit Brisbane gereden Jucy. Dus nog beetje haasten met leegruimen. Wel onwijs sneu de chauffeur was een oude man die helemaal onder Sydney ergens vandaan kwam. Wat dus betekende dat die arme man al vanaf 5.30 onderweg was en rond 13.00 uur bij ons was. Uh ja en ook nog terug moest. Ik dacht even gezellig praatje aan te gaan. Eerste wat hij zei ik ben te oud voor dit soort ritjes, maar er was niemand anders. Arghh voelde me ook nog vet schuldig. Helemaal trillende handen had die man. Of ik misschien verstand had van tomtom want het lukte hem niet om hem in te stellen. Dat heb ik natuurlijk met alle liefde gedaan. Nog wel wat drinken aangeboden, maar hij vertrok eigenlijk gelijk. Beetje sneu vond ik het wel... Goede nieuws was wel.... Een nieuwe grotere versie van de jucy. Jeeh. Qua ruimte scheelt het echt enorm! Spullen ingeladen en nog even Hervey bay door gereden, beetje zonde als we werkelijk niks zien van dit dorpje. Geen walvissen voor mij helaas :( maar wel een prachtige zee gespot.

Bundaberg,

Volgende stop Bundaberg. Joan had opgezocht dat hier een rum fabriek is die rondleidingen geven. Niet echt iets wat ik zelf zo snel zou doen, maar was wel benieuwd. Echt een aanrader. Je betaald wel wat, maar het is het echt waard. Niet dat ik je nu exact kan vertellen hoe het gemaakt wordt. Laat ik het zo zeggen er gaat een lang lang proces aan vooraf. Wel weet ik dat de sterkste rum die ze produceren 76% is... Ja slik. Dat is toch net iets te sterk voor mij. Wel verschillende rummetjes geprobeerd, jammie. Oke eerlijk, de eerste was me echt te sterk. Ben toch maar even terug gelopen naar de bar of ik er wat cola bij kon :) de laatste was zo lekker met chocolade erin verwerkt...ja daar is gelijk een fles van mee gegaan. Super lekker, duur, maar echt lekker.

Town of 1770,

Daarna keurig achterin gezeten, want rijden zat er niet echt meer in. Geëindigd in town of 1770. Deze plaats staat bekend vanwege het surfen. Helaas geen surf acties voor mij. Beetje frisjes en geen tijd voor want we blijven hier maar een nachtje jammer genoeg. Prachtige zonsondergang gezien en onwijs leuke kampeer plekjes. Heerlijke wandeling gemaakt langs het strand en nu onder m'n fleece deken buiten. Emu park, Had er eigenlijk een national park bij voorgesteld, maar het is een gezellig klein dorpje met veel geschiedenis. Je kan er een hele route lopen ter nagedachtenis van de oorlog langs het strand. Moet zeggen zo geschiedenis bekijken met een prachtige zee ernaast vind ik niet zo erg. Heerlijk strand om langs te wandelen, niet super mooi. Wordt misschien een beetje kritisch ;) Je moet vanaf hier nog naar paar prachtige kleine eilandjes kunnen... dus moet echt nog een keer terug. Daar helaas niet aan toegekomen...wel leuke mensen ontmoet hier ! Dus absoluut reden om terug te gaan en echt te gaan kamperen

Airlie Beach, Jeeh eindelijk weer in Airlie Beach. Vanaf hier ga je naar Whithaven beach oftewel Whitsundays. Zo geweldig mooi en kan niet wachten om er weer naar toe te gaan. Dit keer ga ik een dag trip doen, om een beetje in kosten te besparen. Met the Big Fury. Super snelle soort speedboot die met volle toeren de zee op ging. Jemig wat kan dat hard gaan. We vlogen soms gewoon over de golven. Moet zeggen af en toe wel behoorlijk fris. Hard opzoek naar Walvissen die jaaa hier zouden moeten zijn. Niet gezien dus, uiteraard :( Wel binnen 5 minuten al gelijk leuk groepje mensen met wie ik optrok. Soms ben ik verbaasd over hoe snel dat kan gaan hier. Super spontaan en iedereen hield plekje voor elkaar vrij. Ongeacht qua leeftijd zo leuk. Dit keer met een duits meisje, engelse en oudere dame uit Australië. Super toffe fotos gemaakt samen met onze tourguide Braden. Onwijs leuke dag gehad. Enige wat wel jammer was... dit keer de snorkel spot was gewoon triest. Koraal bijna helemaal dood, wel wat visjes. Geen turtles niks dit keer. Toch wel erg blij dat ik al een keer eerder ben geweest met Marieke. Hoe leuk en gezellig het nu was, vorige keer was wel net wat meer. Maarja wie staat er ook in deze luxe positie dat die 2x er naar toe kan...ik dus haha. Na mijn toch is een van die meiden nog mee gegaan naar mijn huisje oftewel de camper voor mijzelf aangezien de andere 3 op zeiltocht zijn voor 3 dgn. Was erg gezellig nog even samen kletsen, eten en nog wat wezen drinken. Daarna lag ik echt knockout in bed.

Ik had weer geluk...rodeo time. Voor het eerst sinds 4 jaar was er weer eentje in Airlie Beach (cannonville). Dat kon ik niet zomaar voorbij laten gaan. Drukte niet normaal. Half airlie beach was er geloof ik. Haha, erg gezellig. Mocht zowaar gratis naar binnen. Waar ik als bijna blutte persoon erg blij mee was. Na een goed plekje te hebben bemachtigd kwamen er wat mensen kletsen. Zij woonde in AIrlie beach, maar hadden nog nooit een rodeo gezien dus nu kon ik een beetje uitleggen hoe het ging. Nja voor zover ik het snapte. Ging er nu een beetje anders aan toe omdat dit puur voor het geld ging. Niet officieel zeg maar. Gelukkig stond er aan mijn andere kant een echte kenner naast me die alle ins and outs wist. Paar kerels flink geraakt zien worden door de bull. Eentje zover dat die eraf viel recht voor de bull. Geloof me dat is niet een goede val plek. Werd daar vol in zn buik door de bull geraakt. Uiteindelijk hebben ze hem met 2 kerels af moeten voeren zodat de volgende kon. Ambulances stonden al klaar... hij werd echt in het zand neer gelegd zodat de ambu personeel er bij kon. Na 10 min was die dan toch echt afgevoerd. Daarna ook nog echt paar goede kerels gezien en eentje ging er door 7 sec op een bull te hebben gezeten weg met 2000 dollar. Tsja niet slecht dacht ik. Na het einde met een groepje mee gegaan om alle bulls te bekijken. Ze werden namelijk verzorgd nog door wat kerels, eten gegeven etc. Nog hele tijd staan kletsen.

Laatste dag goed besteed aan o.a. liggen bij de lagoon (zwembad) en jaa verdere trip te boeken. Nu had ik al wel het een en ander vast liggen. Alleen komende tijd in Australie lag nog niet vast en nu wel. Gaat me weer onwijs veel geld kosten, zucht. Maar heb de knop omgezet...als ik nu niet de tripjes doe dan doe ik het helemaal niet meer. Dus na bijna de hele middag te hebben gezeten bij travel agency geboekt. Ik vlieg 20 juli van Cairns naar Darwin. Daar zit ik in een hostel, gemixt, tot de 28e en dan naar Maleisie (wat al geregeld was). Dan maak ik nog een trip van 3 dgn in Darwin naar Kakadu en Litchfield met een 4x4 wagen en als het goed is een swag. Ben erg benieuwd. Route door Maleisië is uitgestippeld en zelfs daarna... ticket voor 35 euro naar Borneo is ook geboekt. Dus het begint aardig vorm te krijgen mijn reis vanaf Cairns. Vanaf Cairns nieuwe dingen voor mij...erg veel zin in. Ook om alleen weer op pad te gaan :D :D :D

Magnetic island, Wat een super mooi eiland. Zonsondergangen wauw. Dacht dat ik al heel wat mooie sunsets had gezien, maar hier is misschien toch echt wel het mooiste. Veel super mooie stranden gezien, heerlijk gesnorkeld, gezwommen, maar ook wandelingen gemaakt en een koala gespot heb er inmiddels wel genoeg gezien zou je denken. Toch blijft het leuk om er eentje in het wild te zien. Ook de footy game gezien. New south wales tegen queensland. Op het moment zit ik in queensland dusja toch wel voor queensland. En ze hebben gewonnen leuk om naar te kijken. Niet dat ik er super veel van snapte, maar met de nodige hulplijnen aan contacten lukte het toch aardig!

Duidelijk weer tijd voor een late update dit keer vanuit Port Douglas, paradijsje in het noorden. Bom gebarsten tussen mn andere ex reis genoten! Vanaf nu alleen weer verder. Zelf weg gegaan en super beslissing. Super happy ben ik weer en zit op echt een top plekje. Sinds bijna een week alweer zit ik hier in het YHA hostel alleen. Zodra ik al binnen stapte in mijn kamer voelde het al goed. Zo goed dat ik dus al 2x heb verlengd om langer te blijven. In het yha waar ik zit, zitten ook alle volunteers voor het wild life centre hier vlakbij. Dus echt een mix van heel Europa zit hier. Iedereen zit altijd bij elkaar aan een lange tafel. Super spontaan echt helemaal top. En het klikt gewoon echt heel erg goed.

Eerste meidenavond stappen hadden we al snel geregeld, met 7 meiden op zoek naar cocktails. Onwijs lekkere mojito razberry gehad! Met nog wat wijntjes erbij. En zowaar voor 25 dollar top avond gehad. Het kan dus echt wel "goedkoop" top avond hebben. Nieuwe regel... Alle mobiele telefoons midden op tafel. Degene die ernaar pakt moest zonder shirt terug naar het hostel lopen werkte wel! En we hebben echt een hele leuke avond gehad.

Dan zal ik jullie nog beetje idee geven hoe bizare mensen er soms ook op je kamer slapen. Ik slaap op dit moment in een 5 p kamer. Met 4 top meiden waar ik het heel goed mee kan vinden...maar ja jullie zagen hem al aankomen eentje. Crazy girl one hoe we haar noemen is een oudere dame (40 ofzo), heeft een vriendje in engeland, heeft geen huis, reist rond, heeft rugzak vol kruiden/olie/wierook, binnen 5 min wist ik haar levensverhaal, of te wel is raar. Zo slaapt ze hele dag overal en nergens in het hostel. Verwacht dat rond 21.00 uur iedereen gaat slapen, wat dus noet gebeurd. Dus iedereen zit nog rond die tijd beetje op de telefoon/ipad/ laptop... Flipte ze helemaal dat het licht te fel was etc etc. Heeft ze om een bunk bed helemaal met handdoeken een soort tent gemaakt, niet eens haar eigen bed. Daarna om haar eigen bed, mopperend, scheldend dat dit niet kan. Tsja neem dan een prive hotel kamer als je dit niet aankan. Wat wel grappig was want dat meisje waar crazy one een tent omheen gebouwd had was dus in slaap gevallen. En had hier nix van mee gekregen Volgende dag...ja er zit hier nog een vervolg aan.. Kwamen we terug van het stappen en lag crazy one uiteraard al in bed. Flipte helemaal dat iedereen nog beetje met zn telefoon zat te spelen. Ze kon nooit slapen hier etc etc. 1 ander kamergenootje die niet mee was wezen stappen, was nog aan het werken op haar laptop helemaal in een hoekje van de kamer. Kreeg toen de volle lading. Zij spreekt alleen nauwelijks engels dus snapte haar niet zo goed. Wat opzich ook al hilarisch was . Crazy one ging vervolgens in het donker in de badkamer staan dat meisje aanstaren. Alsof ze echt een psycho is. Later ging ze , crazy one, fotos zomaar van iedereen maken die in bed lag. Zoo bizar. Zoo blij was ik dat we met zn allen via facebook konden communiceren met elkaar. Wat natuurlijk ook weer hilarisch was. Schept wel een band dit met elkaar . Dus tip..zorg dat je een weirdo op je kamer hebt, je kan met je roomies tijd van je leven hebben.

Heerlijke dagen gehad echt waar. Wezen zeilen met the yacht club. Is een volunteer gebeuren dat iedere woensdag er rond 16.00 een sunset sailing wordt georganiseerd. Waar je normaal volle bak voor betaald hoeft dat nu niet. Mits je wordt uitgekozen door the crew. Zij benaderen je en vragen of je met hun mee wilt zeilen. Aangezien het een behoorlijk populair gebeuren is hadden we er wel beetje zwaar hoofd in. Zeker toen er werd medegedeeld dat die avond maar 30% mee kon. Terwijl er wel 8 zeilboten mee deden. We hadden eigenlijk al een backup plan bedacht en maar drankje bestelt. Toen de eerste crew leden al kwamen vragen of we met hun mee wilde. Uiteindelijk zijn we over 2 boten verdeeld gegaan. Helemaal happy wij. Prachtige zonsondergang aan boord meegemaakt. Zon die achter de bergen (mossman) ondergaat. Gezellig kletsen...super attente crew leden. Aanrader voor iedereen! Met toppunt...dolfijn gespot. Die zwom in de haven en de skipper zag hem. Boot omgedraaid en dolfijn gevolgd een tijdje. Bedenk je dit in...zon is onder met nog een oranje rode gloed over het water, jachthaven met giga boten en super mooie lichtjes en dan een dolfijn. Hoeveel idealer wil je het nog hebben. Nou ik vond het geweldig! Heb zelfs nog even mee geholpen met zeilen jaja... Beetje zeg ik dan maar. ;) wel erna konden we niet anders dan super gezellig met 2 boten inc crew samen eten en top avond hebben!

Samen met 2 andere meiden nog naar de daintree rain forrest geweest. Heb al wat foto's ervan op facebook gezet. Maar die foto's zijn niets met hoe het in het echt is. Echt prachtig! Gezwommen in echt ijs ijskoud water. Maar wat een rust en zen geeft het is als je bijna alleen op een rots in het regenwoud zit met water om je heen. Verder alleen maar groen en het geluid van watervallen. Kan bijna niet geloven dat er alweer 8 dgn voorbij zijn sinds ik in port douglas aankwam. Helemaal in shock nog van mijn mede reisgenoten. Daarna zo super mensen heb ontmoet die bijna als familie aanvoelen nu. Klinkt beetje van jaja..maar als je dit mee maakt geloof je het pas. Daarvoor moet je echt op reis zijn.

Dag dat ik weg ging, samen met nog 4 andere, op weg naar Cairns. Maar voor we met zo grote groep van de 12 echt weg gingen. Eerst afscheidsavondje met uiteten en veel wijn gehad. Iedereen heeft een beetje de volgende dag na het uitchecken rond gehangen bij het hostel. Want rond 18 uur verder we dan opgehaald met een busje om naar Cairns te gaan. Zowaar met een rode loper uit de bus ingegaan. Beetje traditie van het hostel om mensen die langere tijd geweest zijn zo afscheid te geven. Geeft wel aan hoe "familie" gevoel je hier hebt en echt gewaardeerd wordt. Dus nu weer aangekomen in Cairns. Is niet veel mijn nieuwe hostel, maar kon ook niet echt in vergelijking met mijn hostel afgelopen week. Hoe dan ook zou het tegenvallen. Gelukkig wel gelijk met de andere al avond gegeten. Morgen gaan we nog met het groepje op stap. Maandagochtend vliegen naar Darwin. Ben zo benieuwd hoe dat gaat zijn...en ja daarna echt naar Azië. Al moet ik echt zeggen kan ook niet wachten om weer terug naar Australië te gaan dan! Eerlijk is eerlijk, port douglas staat ook echt in mijn top 3 bestemmingen ! Dus wat ik zo ver echt de beste plekjes vind en vond: Brisbane, Byron bay & Port Douglas ...

1. Barbara:
    19 juli 2015
    Inderdaad nieuwe avonturen. Je hebt weer heel wat beleefd. Klinkt goed! Lekker verder genieten. Veel plezier!
  2. Janneke:
    19 juli 2015
    Fijn om weer mee te lezen. Geweldige tijd heb jij!!!!! En er komt nog veel meer. Ben al benieuwd naar je volgende verhaal. Azie ws. En dan met je moeder!
  3. Hai:
    20 juli 2015
    Moest wel lachen om je verhaal...en zag wel wat overeenkomsten tussen mij (je tante) en crazy one
  4. Liesbeth:
    27 juli 2015
    Oké lief, ik kom eraan. Tot morgen xxx mama