On the road ...National Parc & Airlie Beach

18 februari 2015 - Flametree, Australië

Afgelopen dagen behoorlijk lang in de auto gezeten. Nja vonden wij. 550 km en 390 km ongeveer. We hadden het in 1 lange sessie kunnen doen, maar we waren er zo klaar mee. Dus vandaar toch maar de tussen stop.

Al gebeurd er ook van alles onderweg. Hoeveel aangereden en hartstikke dode kangaroo of walibi's we al voorbij hebben getuft..een hoop. Blijft wel zielig, maar er zijn er hier een hoop. Eigenlijk iedere dag ze nu wel gespot.

Om je een beetje Wakker te houden komen we regelmatig borden tegen... Met vragen waarop even verderop het antwoord staat. Ook borden hoelang nog te gaan pa, hoelang te gaan ma.... Still a long road kids. Haha ze zijn wel fantasierijk zo onderweg.

Dan hoe verzin je werkgelegenheid. Die vind ik nog wel het mooiste. Ze zijn hier om de zoveel km wel weer aan de weg bezig. Of nja dat lijkt Zo, misschien rijden we wel teveel ;) ! In plaats van dat je een bord neerzet en een pijl langzaam rijden wegwerkzaamheden. Nee, staat er iemand met een simpel rond bordje met slow of stop. Die staat de hele dag langs de weg met dit bordje in de volle zon. Nja liever zij dan ik.

Welk bord ze wel kennen is bij weg werkzaamheden : prepare to stop. Staat er eigenlijk standaard ook als je van 100 naar 80 gaat.  Als het schooltijd is, 8-9 en 3-4.30  ongeveer moet iedereen ook standaard langzamer rijden van 60 naar 40 ofzo. Opzich wel een goed ding, alleen het schiet rond deze tijden echt niet op.

Je verbaasd je ooknog dat de snelwegen zo 100 of max. 110 zijn en iedereen houd zich er nog aan... Maar opwegen dat je denkt helluppp mag je dus ook regelmatig 100. Zomaar van verharde weg naar een grint weg is ons ook al vaak overkomen. Gelukkig trekt onze wagen het nog allemaal.

Voor het eerst afgelopen dag bereikloze dag gehad. Geen internet geen telefoon bereik noppes. Geen whats app, mail helemaal niks. Ohja voor degene die het niet wisten ik ben dus wel via de app te bereiken tenzij ik geen bereik heb maar we zaten in een national parc, gelukkig wel stroom maar dat was het dan.prachtige wandeling gemaakt dwars door de natuur tussen honderden vlinders. Prachtig als of je in een sprookje zit. We zijn bij laagwater even naar het eiland gewandeld. Wat best cool is. Kangaroo geaaid en ja heerlijk gezwommen. Wat wel minder is in een parc zijn de douches en wcs, niet zozeer dat ze niet op n top schoon zijn, zowel de. Dieren.

Onze eerste slang is gespot, giga kikkers, giga salamander iets wat lijkt op een slang, grote spinnen en een soort kalkoenen ja het is er. Zodra de zon onder is wordt het dan ook pik pik donker. Om 20 uur had je het gevoel dat het midden in de nacht was. Wel beetje spannend... Vooral toenik nog naar de wc moest savonds laat.

de zonsopkomst was wel prachtig! Tientallen kangaroo en walibi op het strand zoekend naar eten. Huppend voorbij. 5.30 stonden we er hoor. Jaa als je naar down under gaat is het niet alleen maar uitslapen vroeg op.

Mooi prive zwembad . Waar ik heerlijk lag . En ook in het water heerlijk lag te dobberen. Was er even paniek, de autosleutels waren zoek. GELUKKIG weer terug gevonden op het strand, slik.

Inmiddels zijn we in Airlie Beach aangekomen, prachtige stranden, super toffe winkels. Al volop geshopt! En we gaan onwijs leuke dingen doen hier...wordt vervolg dus.

Voor de lief hebbers dit is mijn Australian number: +61 moet ervoor, ---> 0422740177

Dus denk dat het dan +61422740177 wordt. En anders +610422740177 Ik ben via de whats app bereikbaar via mijn nl nummer.

x

1. Oma:
    18 februari 2015
    ik blijf lezen !liefs doei
  2. Cora:
    18 februari 2015
    Wow super, ik leef helemaal met jullie mee. Ben ook een beetje op reis op deze manier. Have Fun!
  3. Rowanne Kuijk:
    19 februari 2015
    Super leuk dat jullie het volgen :D