Vervolg

24 februari 2015 - Cairns, Australië

Wat gaat de tijd snel zeg. Tijd genoeg om iets te typen zou je zeggen. Maar vanavond maak ik er weer even tijd voor. Schiet er tot nu toe toch wel vaak een beetje bij in. Het scheelt dat ik wel kan whats appen dus de meeste vrienden/familie krijgen regelmatig foto's en berichtjes ...op de meest onlogische tijdstippen voor jullie. En tsja soms reageer ik opeens niet, dan lig ik om 22 uur gewoon al te slapen :p Maar gelukkig ben ik ook regelmatig tussen 5.30 en 6.30 op. Aan deze tijden wend iedereen wel. Zeker degene met een Camper... hitte jullie snappen hem al. Alles leeft hier al om 6 uur in de ochtend. En dit in mijn vakantie ;)

Begin maar gelijk even over de Cyclonen die over Australië heen raasden. Op een of  andere manier trek ik noodweer aan als ik in het buitenland ben. In Spanje had ik overstromingen, hier cyclonen. Niet dat wij hier iets van nieuws volgen, alleen als we toevallig iets opvangen in een rij ofzo. Zoals er iemand gegrepen was door een haai in Byron Bay. Waar we gingen surfen. En nu een zeiltocht naar Whitesunday vanaf Airlie Beach terwijl er een Cycloon is. Wat hebben wij er van gemerkt? Uhm heel veel regen en later op zee wat ruiger weer. We waren wel beetje klaar met de regen en een camper dus hebben we heel luxe een cabin gehuurd. Leuk schattig houten huisje met airco en een heerlijk bed en tv. Die tv stond dus non stop aan met noodweer dit noodweer dat. En we kwamen echt net terug uit de buurt van oa Prospine, MacKay waar die aan land is gekomen. Hier stonden wij dus ergens in dat prachtige natural parc in the middle of nergens zonder bereik. Hmm hier werd alles geëvacueerd. Beetje gek als je dit hoort, ziet, wat een geluk dat we daar net net weg waren. In ieder geval Airlie Beach lekker in onze Cabin gezeten, paar km naar onder werden de stranden ontruimd en mensen huis uit gestuurd. Ik heb heerlijk maar dan ook echt heerlijk geslapen :) Niks meer aan de hand dus ;) Onze trip ging mooi door.

Met de eco adventure sailing ofzo iets 2 volle dagen op pad. Zo 30 mensen gingen ermee en 3 bemanningsleden. Onwijs lekker gegeten echt heerlijk. Maar waar het natuurlijk om ging snorkelen en white haven beach. Snorkelend met schildpadden, vissen en kwallen. Schildpad echt 20 min gevolgd. Wat is dat een ervaring. Kicken. Daarna nog stuk gekayakt, we waren wederom een top team. Erg grappig om te horen van een stelletje dat er ook was wat echt totaal niet vooruit kwam. En later zei uhhh hoe deden jullie dat wij waren midden op zee en jullie al bij het strand. tsja ervaring he :) Moet zeggen dat er echt leuke mensen aan boord waren, ook wel beetje bijzondere mensen. Of ik nu echt veel nieuwe mensen ontmoet waar ik echt mee optrek verder mwha, Denk dat het anders wordt als ik echt alleen verder ga reizen. De nacht sla ik maar over, dat was natuurlijk drama warm weer en 30 mensen praktisch in de zelfde ruimte. Vroeg op en om 8 uur waren we op het mooiste strand dat ik gezien heb. Prachtig. Haeven. Foto's volgen nog. Hier trouwens mijn eerste mini haai van 1 meter ofzo gezien. Was niet heel indruk wekkend ofzo maar toch een haaitje.

Nog een feitje. Je zwemt hier dus altijd met een wetsuit aan. Er zijn hier kwallen te vergelijken met een contactlens die heel wat kwaad kunnen. Zelfs zo erg dat er een trauma heli wordt ingezet mocht je gestoken worden. Dat vertelde ze ons. Elke keer weer dus in ons heerlijke wetsuit gehezen. Opzich het wend wel en gek genoeg als je zonder dat pak aan in de zee ligt voelt het niet eens meer veilig en goed. Al is dat pak wel uitgegaan voor de foto's. Beetje zonde andere he ;)

Aan het einde waren we dan ook echt kapot. Maar prachtige ervaring en absoluut aanrader voor iedereen.

Maar dat was nog niet genoeg, want we wilde het reef ook van bovenaf zien. Jawel met een 7 Persoons sitter vliegtuigje boven great barrier reef en white haven beach. Oftewel uurtje rondvlucht gemaakt over prachtige eilanden. Er is ook een reef genaamd sweet heart reef... reef in de vorm van een hartje.
Nu misschien beetje tragedie .... eenmaal in de lucht kregen we alarmpjes. Oh tussen door erg leuke piloot :). We moesten zo snel mogelijk terug.Oeps. Vette steile bocht en snel geland. We waren denk 5 min in de lucht. Daarna in een ander vliegtuigje en toen alles bewonderd. Prachtige vlucht gemaakt erg bijzonder. En ik vond het zowieso prachtig in zo klein vliegtuigje te vliegen. Erg leuk. Ik zat achter de piloot dus kon mooi mee kijken dit keer zonder  alarm dingen die af gingen.

Daarna onderweg naar weer een National Parc. We hebben overnacht aan de rand van het parc als enige op de camping. Want wij hadden natuurlijk geen vergunning wat je blijkbaar nodig heb. Sochtends om 7 uur onderweg naar de Rock Glides. Ja echt, watervallen en rotsen waar je vanaf kan glijden, springen, kruipen, zwemmen of hoe je ook wilt tot dat je beneden bent. Gaaf!!! Zo glij je met de stroomversnelling van rotsen af kom je in een bron water uit, sommige met val van 2 meter. Beetje eng ja, af en toe kom je hard terecht ja, af en toe wat snijwondjes ja maar kicken ja. bijzonder jaaaaa. Het is soms zo glibberig dat ik regelmatig op m'n snufferd lag, maar geeft niks. Er werd regelmatig gegilt want er zwemmen ook gewoon vissen die ook van die waterval af gaan, slik. Hoort erbij....En bijzondere was gewoon dit voelt gewoon allemaal voor jezelf, niemand was er just us. Stilte... op wat vogels en vlinders na. Prachtig.

Prachtig zeg ik tot we in Cairns aankwamen. Greet barrier Reef snorkelen. Laat ik maar niet doorgaan op dat ik niet mocht duiken. Kan er nog pissed over worden. Ik had heel braaf aangegeven ooit astma te hebben gehad, of ik dat nu nog heb valt over te discussiëren. Mocht ik toch niet van die kerel mee duiken....pfff nou tip van de dag zeg dus maar gewoon dat je nix mankeert. Marieke is wel wezen duiken. Ik wezen snorkelen, nadat ik beetje afgekoeld was, onwijs gave dingen gezien. Ohja grappig feitje,  ik kreeg ook nog een speciale breefing omdat ik een risk person was...of ik wel in de buurt wilde blijven van de boot, reddingsvest aan wilde doen en ten allen tijde bij mijn buddy wilde blijven om jawel te snorkelen. Toen heb ik ze aangekeken.... ten eerste mn buddy mag nu WEL duiken en ik niet dus nee ik zwem alleen, ten tweede drijf ik al door m'n wetsuit dus nee ga zeker niet een zwemvest aan doen dan krijg ik m'n hoofd niet eens onderwater en ik kan prima zwemmen. Toen zei die kerel wil je wel handtekening zetten,.. prima kerel. Jullie snappen dat ik er lekker op uit ben gegaan heerlijk gesnorkeld heb en toen ik net beetje verder van de boot was m'n 2e haai ooit gezien heb. Een giga beestje zo onder me langs door. Ik schrok best wel, maar die haai zwemt zo snel weg. Voor de rest prachtige vissen. Groot, klein, geel, rood blauw alles was er tot paarse vissen. Raarste creaties waren er. En ja Nemo staat ook op de foto. Alles is vast gelegd.... behalve de haai.

Dit keer alleen mn hele onderbenen verbrand. Had namelijk maar kort wetsuit aan. Tsja een langwetsuit is dus wel beter tegen verbranding...

Nou tot zover Cairns... de verste bestemming die ik samen met Marieke ga bereiken. We gaan vanaf nu weer terug richting Brisbane. Nog maar anderhalve week en dan vertrekt Marieke en ga ik echt aan de slag.

1. Janneke:
    Hallo dames,
    Jullie hebben geen saaie vakantie gelukkig! Ik ga straks 6 weken in een camper, lijkt me heerlijk. Waarom was het opeens voor jullie vervelend ?. Geniet nog maar even samen.

Groetjes Janneke
  2. Bianca:
    Hoi Rowanne

Vind het superleuk om je vethalen.te lezen en geweldig wat je allwmaal ziet geniet ervan.
  3. Haiko:
    24 februari 2015
    supergaaf om te lezen wat je allemaal ziet en doet. Klinkt als once in à live time! Wel balenvan dat duiken ga bij een andere school en geef niets aan. Ik snap wel dat ze heel voorzichtig zijn je gaat wel onder water en ze nemen geen onnodige risico S. Stel anders een diepte limiet voor bb 10 meter om te beginnen. Veel plezier en geniet ervan!
  4. Opa en Willy:
    26 februari 2015
    Hallo Rowanne.

Prachtig reisverslag, Jij durft!
    Geweldig dat je er zo van geniet.
    Maar wel een beetje creatief zijn met invullen van vragen lijsten.

Liefs Opa en Willy