Vervolg ... Mission beach, fraser island, bundaberg en brisbane

7 maart 2015 - Gympie, Australië

Het regelmatig typen gaat me niet super af. Maar nu heb ik even alle tijd om te typen ;) ik zit namelijk in de greyhound bus vanaf Brisbane naar Gympie. Duurt zo 3,5 uur voordat ik er ben dus neem de tijd dit wordt lang verhaaltje. Even terug naar waar ik was gebleven met vertellen ;) Vanaf cairns eigenlijk besloten zo snel mogelijk naar rainbow beach te gaan. Nja dat was het plan. Zoals je inmiddels ook wel van mij gewend ben liep het een beetje anders. Zowieso hadden we een paar stops in gedachten, bundaberg vanwege schildpadden en tully waarom geen idee zag er wel mooi uit in ons boekje. We waren een beetje laat uit cairns vertrokken... Uurtje of 17 en de meeste campings kan je terecht tot uurtje of 18. Toch de gok genomen om wel uurtje te rijden. Alle beetjes helpen namelijk met nog 1400 km ongeveer voor de boeg. Een dorpje ingereden na een uurtje rijden, maar dat was echt niks. Vervolgens via tomtom een camping opgezocht.. Aan de snelweg... Nja wat ze hier snelweg noemen. Bij ons zou het een gewone weg zijn waar je 50 a 60 zou mogen rijden. Gelukkig een plekje, alles was echt net 10 minuten gesloten. Maar de eigenaresse kwam er toch aan en had een prima plekje voor ons. Zoveel maakte het ons ook niet uit, want we gingen toch vroeg weer door. De bedoeling was tully. Uiteindelijk kwamen we mission beach tegen onderweg naar tully. Daar had ik wel positieve verhalen over gehoord. Hier zou ook de cassoware leven, soort giga struisvogel met een kuif op zn kop. Gezien in freek in australie ;) toch ergens handig voor die reis programma's. Overal borden pas op, je bent in hun leefgebied, niet voeren..toch maar voorzichtig verder rijden. Op zoek naar camping aan zee. En echt pracht plekje gevonden, uitzicht op zee met een stinger net. Dit betekend dat we dus gewoon in de zee kunnen zwemmen zonder pak aan. Wat dus even echt heerlijk was. Super rustig plekje, niet zoveel mensen. Hele zwembad voor ons zelf ...heeeeerlijk. Prachtig zwembad, lichtbedjes, stoeltjes en tafeltje. Dit beviel ons zo goed dat we nog maar dagje langer zijn gebleven. Perfect internet, wat betekende dat ik eindelijk mn nederlandse programmas weer kon kijken. Even inhaal race gedaan boer zoekt vrouw en nja andere series . Mensen jaloers gemaakt, door te facetimes terwijl ik heerlijk aan het zwembad lag of nja aan het zwemmen was. Tsja zo is het leven hier ook gewoon af en toe. Even nix. Waar we ook echt aan toe waren. Klinkt wel beetje raar, I know, maar telkens reizen, autorijden, is wel vermoeiend. Daarom gewoon zo lekker om even op 1 plek te blijven voor 3 dagen. Er was verder hier weinig te beleven, paar winkeltjes maar verder echt niks. Wel heerlijke strand wandeling gemaakt. Maarja toen zat het erop... En nu moesten we echt een eind rijden aan 1 stuk. Uiteindelijk 800 km ongeveer gereden waar we zo 10 uur over hebben gedaan. Beland in the middle of nowhere, echt de ergste camping ever. Aan de weg, met 1 andere camper. Echt een horror iets. Maar veel keus hadden we niet aangezien de eerst volgende camping 100 km verderop was, slik. En we liever niet in het donker gingen rijden. Proberen om onze bijdrage aan dode kangaroos op nul te houden. Grotere kans om ze aan te rijden als het donker wordt, dan blijven die slimmen beestjes staan op de weg als ze koplampen op zich af zien komen ipv weg te huppen. Beste maar van maken en we dachten laten we is praatje met onze mede camping genoten te maken, jawel Nederlanders. Uurtje gekletst en even ervaringen uitgewisseld. Waren 4 oudere mensen, gepenioneerd, die een reis maakte. Daarna naar de toiletgebouwen. Die moet ik even apart beschrijven. Voordat je er binnen kan komen moet jE een onmogelijke code intypen. Eerste vraag waarom in vredesnaam er is geen kip die hier zomaar gratis wilt douche. Maar goed prima... Je een weg maken tussen alle insecten die overal waren. Kom je binnen staat er een bordje hier leeft deze kikker. Hij heeft al menige toiletten verstopt, maat hij hoort hier. Niks aan de hand. Ach geen probleem ik deel de wc wel... Uh dat dus. Maar. De douche heb ik ook keurig gedeeld met een baby kikker die snel in mn afvoer sprong, een hagedis en de 100 andere muggen en kakerlakken. Of ik hier echt schoner ben geworden ik betwijfel het. Tijdens het eten werd het ook niet veel beter.... Pannenkoeken makend vlogen de vliegen/insecten zo erin, jammie. Om 5.30 zaten we weer in de auto. Zo snel mogelijk weg hier! Door gereden naar bundaberg. Eerst de grote shopping centre aangedaan. Daar kwam ik de leukste en schattigste mini laptop tegen waar ik nu de eigenaresse van ben, is handig om fotos op te zetten ;) prima camping aan de haven. Helaas geen zwembad. Maar wel savonds naar de schildpadden. Wat was dat nou precies. In bundaberg komen schildpadden al jaren om hun eieren te leggen. Dit wordt allemaal gecontroleerd en in de gaten gehouden door rangers. Vervolgens mogen er savonds 5 groepen het strand op met de rangers zodra er een event is. Dat kan dus een leeg nestje zijn of als je geluk hebt een nest dat uitkomt en je de weg naar de zee kan volgen. We waren de laatste groep en als vanaf 18.30 aan het wachten, maat om 21.30 ,mochten we het strand op. Beetje teleurstellend eerst om naar een leeg nestje te kijken. Eieren die al uitgekomen waren te bekijken en wat uitleg. Tijdens het opgraven van de eieren kwamen we 2 levende mini baby schildpadden nog tegen. Die vast zaten en anders nooit levend uit het zand waren gekomen. Helaas ook 2 dode. Maarja was dit het.... Balen. Wel bijzonder maar we hadden die 50 schildpadden wel willen zien die naar het strand gingen... Hun eerste duik nemen ooit. Onderweg terug opeens moest iedereen stil blijven staan. We zaten midden in de loop naar de zee van zo 80 baby schildpadden. Zoo bizar mooi. Ze gaan dus op het maanlicht af, en zien verder nix. Kropen over onze voeten heen overal waren ze, heeel mooi en bijzonde om te zien. Helemaal blij wij weer. Daarna door gereden naar rainbow beach. Hier begint ons fraser island tripje. Kennis gemaakt met onze groepen. Er waren 4 autos en iedere auto bestond uit 8 mensen. Wij hadden echt een onwijs gezellig leuk groepje. Met dit groepje zit ke dus in de auto, kook je, eet je en heb je onwijs veel lol. Kei ahrd mee gezongen ind e auto. Crossend door het zand, keihard over hobbels heen, door de zee gereden dat alles binnen in nat werd wantja geen raampje was uiteraard dicht. Prachtige meren gezien, erg indrukwekkend. Leuke tour guide, brett or the caveman hoe we hem ook noemde. Relaxte kerel alles mag nix moet, maar had paar duidelijke regels. Kamp was ook prima. Heel veel tenten en prima toilet gebouw. Alleen slapen op paar matjes was even slikken ;) tot nu toe was fraser island echt de beste trip en leukste trip. Leuke mensen ontmoet die ik hopelijk later weer zie ;) pippie heten onze groep nja super aan te raden en wie weet ga ik nog een x ;) Uiteindelijk zijn we in Brisbane beland na een stop in Gympie. Hier heb ik alvast mn backpack gedropt. Zodat ik daar gelukkig niet mee hoefde rond te sjouwen. Het zag er echt heel mooi uit, wel erg stil mn werk plek voor de komende weken. Maar daar volgt later meer over. In brisbane super leuk s hattig guesthouse, ellies nog iets, in new farm. Wijk van brisbane. Met de citycat de rivier op geweest en uiteraard the lagoon! Werkelijk waar zo mooi en groot openbaar zwembad met uitzicht op de stad. Top locatie. Daar ga ik nog vaker te zien zijn. Lekker geshopt ook de cowboy hoed jeeh. Tijd is echt zo snel voorbij gegaan in brisbane. Hier ga ik nog paar dagen naar toe. Maar nu eerst de ranch. Vanaf nu moet ik 6 weken werken. Halve dagen vanaf uurtje of 14 uur ben ik vrij. Hopelijk heb ik bereik. Is een beetje de vraag toen ik er dus even was om mn spullen te brengen niet. Dat wordt wennen :) Nu nog een uurtje met de bus en dan wordt ik opgehaald in gympie om daarna het national park in te gaan waar de ranch is. Waar ook koalas leven dus ben benieuwd. Op de weg ernaar toe met marieke hebben we er echt eentje gespot die zo even overstak... Wel gek vanaf nu dus weer even alleen. Top tijd gehad met marieke! Nu maar zien hoe het lopen gaat en met wie ik allemaal verder reist. Zijn heel wat plannen dus wie weet. En mocht iemand behoefte hebben deze kant op te komen let me know

1. Ingrid:
    Hoi Ro,
    Goed te lezen dat het nog steeds een adventure of a lifetime is.
    Fijn dat jullie samen al zoveel leuke ervaringen hebben gedeeld en veel avonturen hebben beleefd. Super!!
    Nu even terug in de realiteit a working life. hi,hi.
    Ook dit zal je goed afgaan ik weet het zeker.
    Op naar je volgende station voor weer nieuwe leuke avonturen en ontmoetingen.
    veel liefs en ik hoop op een goede internet verbinding voor onze goede morgen app-jes.

Groetjes Ingrid en Johan. Xx-jes
  2. Barbara:
    7 maart 2015
    Wat gaat de tijd toch snel Rowanne dat Marieke weer aan de arbeid in Groningen gaat en jij Down Under. Op naar het volgende avontuur!
    Succes en veel plezier Cowgirl!
    Groeten, Barbara
  3. Rowanne Kuijk:
    7 maart 2015
    Internet is er! Alleen heb niet veel data, whats appen kan altijd tot nu toe onwijs rustig niet heel veel te beleven hier. Wordt vervolg...
  4. Janneke:
    8 maart 2015
    Hoi, Rowanne,

Fijn dat jullie het samen leuk hebben gehad. Veel gedaan, veel gezie, super. Nu zelf op pad. A new life in a new world. Heel veel succes!

Groetjes Janneke